Müslim, Cabir (R.A.)'dan rivayet etmiştir: Resûlül- lah (S.A.V.)'in şöyle buyurduğunu duydum: «İblis'in tahtı deniz üstündedir. Adamlarım gönderir. İnsanları saptırmağa çalışır. Ona göre onların en büyüğü, en büyük fitneyi başarabilendir. Biri gelip de ben böyle böyle yaptım derse ona: Sen bir şey yapmadın ki.» dîye mukabele eder. Sora onlardan biri gelip: «Ben onun yakasım bırakmadım nihayet karısı ile birbirinden ayırdım» derse, onu kendine yaklaştırır ve: «Aferin iyi etmişin!» deyip onu tâlif eder.» Ahmed de bu hadîsi muhtelif tariklerden rivayet etmiştir.. Ebî Saîd'den (R.A.) nakl edilmiştir. Resûlüllah (S. A.V.) İbn-i Said'e sordu: «- Ne görüyorsun? diye.. ■ '-Su üstünde bir taht görüyorum. Veyahut deniz üstünde etrafını yılaların çevirdiği bir taht görüyorum. • İşte o, İblis'in tahtıdır, buyurdular. Cüneyd, tefsirinde zikr etmiştir. Ebû Reyhane'den nakl ediliyor: Resûlüllah (S.A.V.) şöyle buyurmuşlardır: «İblis su üzerinde kendisine bir taht edindi. Bir adama iki şeytan gönderir ve onlara tam bir sene mühlhet verir. Bir sene zarfında o adamı yoldan çıkarabilmişlerse ne alâ.. Yok, eğer çıkaramamışlarsa, ellerini, ayaklarını kesip onları asar. Sonra aynı adama iki şeytan daha gönde rir.El-Hafız İbn-i Mendah der ki, bu hadisi yalnız Ebû Beki* b. Ayyaş rivayet etmiştir. El-Hafız Ez-Zehebî der ki: Bu hadîs, garibdir, mün- kerdîr. Yalnız bu isnadla bilinmektedir.