Allah insanlara hemen azap etmediği gibi cinlere de hemen azap etmez. İnsan ne zaman ki Allah'tan yardım dilemeye başlarsa cinler bu dua dalgasından etkilenirler.
• Bir cini hapsetmek nedir. Cizgi filimlerde şişeden cin çıkar, Alaattinin sihirli lambasından cin çıkar ve istekleri yerine getirir. Çok önceleri bazı peygamberler ve Süleyman dönemindeki bazı alimlerin hapsettikleri söylenir. Hapsedilecek cinin olduğu yerde bir şise alınır. Şişenin ağız kısmı yuvarlak çizilerek ve ovularak(Parmağınla şişenin ağız kısmında daire çizerek cine yönelik dualar edilir. Aynı şekilde şişenin dibine de yuvarlak çizilerek ve parmakla ovularak dualar edilir.) Dualar Allah'ım zarar verini hapset, bizi ondan kurtar gibi her türlü dualar edilebilir. Mutlaka dualar, doğru, mantıklı, amaca yönelik olmalıdır. Çoğu dua ve istek Allah'a saçma gelmektedir. Durduk yerde hapsetme olmaz. Şişeden çıkamaması için dualar edilir. Bu bir hapis şeklidir, yani cin şişeye hapsedilir. Şişenin ağzı kapatılır. Ya duada çıkacagı zaman belirtilir ya da şişe kırılırsa özgür kalır. Böyle bir şeyin doğruluğu olabilir. Çünkü işin içinde Allaha edilen dualar vardır. Ama böyle şeyleri tavsiye etmeyiz. Siz Allahtan dileyin Allah o cini bildiği gibi yapsın.
• Şahit olduğum bir örenk vereyim. Evli bir çift, beş yıldır çocuğu olmadığından bir cinci hocaya gitmişlerdi. Cinler ilk bir ay güzel cinsel birliktelikler yaşatmıştır. Sürekli cinsel açlıklar çekmişlerdir. Çok zevkli birliktelikler yaşamışlar ve cinselliğin doruk noktalarını görmüşlerdi. Ama yinede rahimdeki cinler çocuk olmasını engellediler. Cinler hiçbir zaman insana iyilik etmezler üstelik bir insan doğumu söz konusuysa bunu hiç yapmazlar. Hatta durumu engellemek için birliktelik yaparlar. Neyse zamanla bu cinci hocaya gitmenin sonuçlarını inceledim. Birkaç defa eşini tanımadığı, yatagında yabancı gibi gördüğü, farklı ve kötü bir surette gördüğü bununla beraber korkarak çığlık attığı anlar gözlenmiştir. Cinler kendilerine sürekli yönelmeyen ve ibadet etmeyene zulmeder. Önce aldatır sonra zulmeder.
• Cinler eşinizin ailesine karşı sizi kışkırtır. Kınar ve aşağılayıcı sözler söyler ve böylece eşinizle sizin aranızı açmaya çalışır.
• Cinlerin işleri acildir. Yani acelecidir. Doğru ve iyi olan bir şeyi yapmak için aceleciliği kullanarak bozmak ister. Aceleciliğin temeli şeytanın içte oluşturduğu 'vaktim yok, hemen yapmalıyım.' gibi dayatmalarıdır.