PAGI di meja makan. Haura hanya membakar beberapa keping roti dan di sapu bersama strawberry jam. Dia juga menyediakan dua gelas kopi.
"Sayang nak abang hantar pergi ke tak harini?"
"Tak payah la nanti abang pula yang lambat. Lagi pun kita tak sehaluan."
"Ha ye la."
Selesai makan mereka berdua keluar rumah."Nanti dah sampai bagitahu abang."
"Okay!" Haura menyalami tangan suaminya dan berlalu masuk ke dalam keretanya. Luth mengunci pintu rumah dan keluar ke tempat kerjanya.
•••
RAIKAL tersenyum sinis apabila dia melihat wanita idaman sedang tertidur di meja kerja. Dia menghampiri meja wanita itu secara senyap senyap. Dia melihat sekelilingnya jika ada yang melihatnya. Satu serbuk di keluarkan daripada poket seluar dan di masukkan ke dalam botol minuman milik wanita itu.
Raikal meninggalkan wanita itu sebentar. Dia kembali bersama satu bungkusan nasi goreng. Dia mengejutkan Haura perlahan.
"Haura saya bawakan awak makan. Makan la nanti makan ubat." Ujarnya simpati.
"Thanks. Nanti aku makan." Ujar Haura.
"Awak makan la sekarang. Nanti kalau lambat makan ubat, makin bertambah sakit kepala awak nanti."
Haura yang sudah tidak berdaya untuk melawan hanya menurut sahaja.
Bungkusan nasi goreng tadi di buka dan di makan dengan begitu lahap olehnya. Tadi rasa tak berselera sekarang rasa macam nak tambah satu lagi pula.
Bungkusan makanan itu dibuang dan dia membuka botol airnya dan meminum minuman itu.
Raikal dari jauh sudah tersenyum kegembiraan.
"Dah tak lama Haura. U akan jadi milik I Haura." Dia gelak jahat sehingga boleh di dengari oleh beberapa orang yang berjalan di hadapanya.
Tepat pukul lima petang Haura sudah mahu pulang. Badan dan kepalanya berasa terlalu berat untuk di buka.
Kepala Haura rasa seperti berpinar pinar. Dia kembali duduk dan mencapai telefon bimbitnya untuk menghubungi seseorang. Apabila panggilan di sambut cepat cepat dia berbicara."Abang tolong ambil saya dekat office sekarang boleh?" Ujar Haura perlahan.
"Sayang u okay ke?"
"Tak saya tak okay. Seluruh badan air rasa tak selesa sangat. Tolong ambil saya cepat boleh?" Tanyanya lagi.
"Sayang abang rasa abang tak sempat. Abang minta tolong Niel ye. Sayang tunggu sana okay."
"Okay abang jangan lama sangat."
Dia dah mula rasa tak sedap hati apabila dari tadi Raikal tak lepas memandangnya. Seperti mahu menerkamnya.Apabila salah seorang staff wanita lalu di hadapan mejanya, dia meminta wanita itu menemani seketika sebelum abang iparnya tiba.
"Haura aku tak boleh temankan kau lama. Dah lewat, aku kena ambil anak aku sekolah." Ujar wanita muda itu.
"Oh. Pergi la. Terima kasih temankan aku."
"Sama sama aku balik dulu. Hati hati."
Raikal tersenyum sinis apabila seluruh pejabat sudah kosong tanpa manusia. Yang tinggal hanya mereka berdua. Dia menghampiri meja wanita itu. Dia mencempung wanita yang tidak sedarkan diri itu keluar daripada pejabat mereka. Kereta tuju.
Tubuh wanita itu di letakkan di tempat duduk belakang dalam posisi baring. Dia juga turut masuk di tempat yang sama. Kalut punya pasal pintu kereta pun tidak di tutup hanya dibiarkan kerana di berfikiran yang tiada orang yang melalui kawasan itu.Perlahan lahan dia mencabut tudung wanita itu dan di buang ke luar. Matanya bersinar sinar melihat rambut ikal mayang wanita itu. Di mencium rakus rambut serta leher putih bersih itu. Leher wanita itu turut di jamahnya dengan sangat rakus sehingga meninggalkan kesan lebam.
DANIEL berlari lari mencari kelibat adik iparnya. Aiden dan Noah juga turut membantu mencari wanita itu.
"Niel kau dengar tak apa yang aku dengar?" Tanya Noah. Daniel dan Aiden mengangguk serentak.
"Aku rasa dari belakang bangunan ni." Ujar Aiden. Tanpa mengambil banyak masa mereka bertiga berlari ke belakang bangunan tersebut.
Membulat mata mereka bertiga apabila melihat perkara yang berlaku di dalam sebuah kereta itu.
Daniel menumbuk kuat tubuh lelaki itu sehingga terpelanting keluar daripada kereta. Dia memukul dan menumbuk lelaki itu habis habisan sehingga nyawa nyawa ikan. Itu pun nasib di hentikan oleh Aiden dan Noah.
"Sabar Niel. Aku tak nak kau masuk lokap sebab jantan sial ni." Ujar Noah.
"Kau bagi tahu aku sekarang macam mana aku nak bersabar lepas apa yang dia dah buat dekat adik ipar aku!"
"Dah dah aku dah call polis. Kau jangan risau." Ujar Noah.
Raikal membuka perlahan lahan matanya yang berasa sedikit pedih akibat di tumbuk. Semua orang sedang ralit menunggu polis dan ambulance untuk datang.
Dia mengeluarkan sebilah pisau dan di acukan di leher Daniel.
"Jangan dekat kalau tak aku bunuh jantan ni!" Jeritnya.
"Relax Raikal. Kau tak boleh buat macam ni. Sabar kita bincang elok elok." Ujar Aiden.
"Tak ada benda nak di bincangkan kalau korang memang dah rancang nak bagi aku masuk lokap."
Daniel menyepak kuat kemaluan lelaki itu sehingga pisau itu tercampak. Pisau itu di ambil dan di gengam erat.
"Arghh! Berani kau!" Marah Raikal.
Dia berlari menghampiri lelaki itu. Dia tersadung batu dan badannya melonjak ke hadapan sedikit. Pisau yang di gengam Daniel tercucuk masuk ke dalam perut Lelaki itu. Badan Raikal rebah. Mulutnya mengeluarkan banyak darah.
"Aku— aku tak buat. Bukan salah aku!" Jerita Daniel.
"Daniel sabar ni balasan untuk dia. Ni bukan salah kau."
"Aku dah jadi pembunuh." Badannya melayang sebelum jatuh di atas jalan tar.
This chapter is quite challenging and scary for me😭. Apa perasaan korang?
YOU ARE READING
Penjaga Hati: Luth Mateen | OG
RomansaBook 1|| Kita memang di takdirkan bersama LUTH MATEEN Seorang lelaki yang berkerja di atas pelantar minyak di bahagian mechanical engineering. Seumur hidupnya hanya di habiskan di tengah laut seorang diri tanpa peneman sehinggalah dia dijodohkan o...