Y/N POV
Gisteren was een dag waar ik zo erg tegen opzag. Mijn ouders moesten naar school komen om m'n rapport te ondertekenen, die was namelijk niet zo best. Ik sta 5 zware onvoldoendes en ik blijf zitten; dus nog een jaartje 4 havo blijven doen. M'n vriendinnen zullen het natuurlijk jammer vinden dat we niet samen het eindexamen jaar hebben, maar ze zullen er vast overheen komen, no big deal, maar voor mij ligt dat anders.
Uiteraard volgde thuis een preek van mijn ouders. Over dat ik niet serieus genoeg bezig ben met huiswerk en beter moet gaan leren toetsen, je weet wel, dat soort onzin. Ook werd ik weer vergeleken met mijn slimme broer uit 6 vwo. Dat mijn ouders het geweldig vinden dat hij school en vrije tijd zo goed kan combineren, dat hij bezig is een leven op te bouwen en dat hij wél serieus bezig is met zijn toekomst en school, en dat ik een voorbeeld aan hem moet gaan nemen. Ja sorry hoor, maar ik kan er niks aan doen dat alles wat hij leest gelijk in zijn hoofd zit en dat dat voor mij wat lastiger is.
Ik ken de klas waarin ik volgend schooljaar kom niet zo goed, maar ik weet wel dat er een paar klojo's inzitten; ene Milo is een echte vrouwenverslinder en er blijkt ook een kleine Brabander te zijn met een grappig accent. Ook krijg ik dezelfde mentor als dit jaar dus dat helpt ook niet echt mee om een nieuw begin te starten.
Mijn ouders kwamen ook gelijk met suggesties over huiswerkbegeleiding en bijles. Maar het boeit me allang niet meer wat ze tegen zeggen hebben over mij en dat iedereen het altijd maar beter weet. Ik heb schijt aan hun meningen. Ik heb schijt aan school. Ik heb schijt aan mijn ouders en hun preken. Ik weet ook dat bijles niks gaat helpen, om te zorgen dat ik me weer kan concentreren en beter voelen zal het echte probleem opgelost moeten worden.
(Nouu, dit was het eerste deel! Wat vonden jullie ervan? Meningen en suggesties worden gewaardeerd, en als je een spelfout ziet of iets anders, laat het alsjeblieft weten, dan kan ik het aanpassen! Byee)
JE LEEST
Mijn geheim en geluk ft // bankzitters
General FictionLucy is een meisje met problemen; ze moet 4 havo opnieuw doen, heeft vrij weinig sociaal contact en kan zich niet concentreren. Ze draagt een geheim met zich mee, die haar leven voor goed kan veranderen. Dan komt ze in een nieuwe klas en ontmoet ee...