4. Spijbelen

97 5 0
                                    

Ik zal nu vast wel bekend staan als dat ene meisje dat Levi een koekje van eigen deeg heeft gegeven, en dat is positief! Moet ik dan toch nog hoop hebben voor dit schooljaar?

Lucy POV

Piep! Piep! Piep! Ughh, poepwekker. Ik druk 'm uit, zo, eindelijk van dat geluid af. Ik stap uit bed en doe m'n pantoffels aan. Snel borstel ik mijn haren en stop ze in een losse vlecht. Ik ga eventjes douchen en ontbijten. Dan pak ik m'n telefoon en scroll wat door de berichtjes heen, ik scan het snel allemaal maar een beetje en let niet echt op. Totdat ik opschrik van een geheim sms'je.

+31 64708279

Vanavond JWL de Diamant. Lift staat klaar om 08.30 en vertrekt weer om 09.15. Wees op tijd. Verknal het niet. 

Terwijl ik het sms'je keer op keer lees, voel ik de tranen in m'n ogen opborrelen. Ik dacht dat het klaar was. Nu moet ik ook nog spijbelen op m'n eerste officiele dag van school. Normaal heb ik daar geen problemen mee, maar vandaag voelt anders, alsof ik vandaag echt moet gaan. Ik kan het berichtje gaan negeren, maar ik weet al wat de gevolgen zullen zijn en daar wil ik absoluut niks mee te maken. Ik sla op m'n nachtkastje met mijn vuist. 'Verdomme, hij had beloofd dat het afgelopen was'.

Koen POV

Waar blijft Lucy nou? Ik dacht dat ik gisteren wel duidelijk had gemaakt dat ze vandaag op school moest verschijnen, we willen allemaal Levi's gezicht zien wanneer hij ziet dat Lucy bijna helemaal ongedeerd is en dat hij flink is toegetakeld, ha! Dat wordt gegerandeerd lachen en de topic van het jaar. Mijn gedachte worden verstoord door de stem van meneer Bloemen. 'Ik zie hier dat Julia en Sander absent zijn gemeld, maar over Lucy heb ik niks binnen gekregen of gehoord. Kan iemand mij vertellen waar ze nu is, of is ze ziek?' vraagt hij. Het blijft stil in de klas. Stiekem hoop ik dat ze nu binnen komt stormen door de deur en zegt dat het een prank was dat ze te laat komt, dat ze dat vorig jaar ook deed in havo 4 en dat iedereen zou moeten lachen. Maar de deur blijft dicht.

Ik hoor meneer Bloemen mompelen: 'Het zal toch niet, op de eerste dag spijbelen. Het moet niet gekker worden, sjonge jonge. De jeugd ook van tegenwoordig' Dan draait hij zich om naar het bord en schrijft op: ''Hoofdstuk 1''. 'Sla je boek maar open, op pagi-' Ik hoor de rest al niet meer omdat er een harde zucht door het klaslokaal heen gaat.

Mijn geheim en geluk  ft // bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu