Het is 06.25. Ik sta in mijn jasje buiten. Het is nog best fris voor een zomerochtend, ik bibber als er een briesje langskomt. Ik heb besloten toch naar de klus te gaan, en dan ga ik wel eens eventjes duidelijk maken wie hier de baas is. Ik ga dit nog een keer doen, en dan is het de laatste keer, en dat ga ik laten weten ook. Ik ben geen pop die je alle kanten kan oplaten sturen.
Ik zie de auto vanuit mijn ooghoek mijn kant op rijden en snel pak ik al mijn spullen. Als de auto stil staat maak ik de portier open en ga op de achterbank zitten. Tussen de chauffeur en mij zit altijd een zwart scherm. Ik weet nooit met wie ik te maken heb. Als de chauffeur doorheeft dat ik zit, begint de auto met rijden, naar een alweer onbekende locatie met een onbekende tijd rijden. Ik check mijn telefoon nog een keertje, en lees het berichtje keer op keer, puur om de tijd te doden.
+31 64708279
Tas is gevonden, je hebt geluk gehad dit keer. Je ziet het morgen in de krant wel.
Morgen nieuwe klus. 06.30 stipt bij de lokale fietsenmaker staat een auto. Verkloot het niet. Je kent de consequenties, en geloof me, die gaan er komen.
Dit keer valt me iets op, waar ik eerder nog niet zo op had gelet. ''Je ziet het morgen in de krant wel''. Ik ga zo snel als ik kan naar google en typ de krant in voor onze stad. Ik klik op de site, er staan een paar artikelen, maar eentje valt duidelijk op. Vrouw (36) vermoord. Dader onbekend.
Wat de fack. Heeft hij de eigenares van de tas vermoord. Dat kan toch niet. Dat is niet mogelijk. Snel klik ik het artikel aan en scroll verder en lees met open mond wat er staat.
Julie de Kop (36), lerares van het Lyceum Ventel is afgelopen nacht rond 01.00 dood gevonden in haar woning, nadat buurtbewoners geschreeuw hoorde komen vanuit haar woonkamer. Het motief van de onbekende dader is niet duidelijk, er is niks gestolen, ondanks het duidelijk een inbreker was. Volgens haar man had mvr. de Kop op het moment geen conflicten of contact met moorddadige mensen. Mocht u iets gezien of gehoord hebben, neem dan contact op met de politie, een enkele aanwijzing kan de politie al ver brengen.
Jezus Christus. Zij had de tas dus gevonden.
Mijn docent. Mijn mentor. Vermoord. Mijn fout.
JE LEEST
Mijn geheim en geluk ft // bankzitters
General FictionLucy is een meisje met problemen; ze moet 4 havo opnieuw doen, heeft vrij weinig sociaal contact en kan zich niet concentreren. Ze draagt een geheim met zich mee, die haar leven voor goed kan veranderen. Dan komt ze in een nieuwe klas en ontmoet ee...