**6 weken later**
Lucy POV
Vandaag voor de eerste keer naar school met mn nieuwe klas. Aan de ene kant ben ik echt bang dat ik een slechte indruk ga maken, maar aan de andere kant maakt het me vrij weinig uit. Ik ga toch geen vrienden maken. Ik trek een normaal shirtje aan met een cargo broek, en ik doe wat concealer en mascara op, niks extra's of speciaals. Ik fiets naar school met mn oortjes in, en ik ga helemaal op in de muziek. Daardoor bots ik bijna tegen iemand op. 'Jeez, kijk eens uit, heb je geen ogen ofzo?' schreeuwt een jongen naar mij. Amehoela, wat een aansteller, hij moet toch ook gewoon op mij letten, denk ik bij mezelf. Ik ga wat langzamer fietsen zodat de jongen langzaam in de verte verdwijnt.
Ik zoek lokaal 105 op en loop naar binnen. Ik besluit snel te gaan zitten naast een lege tafel, voor dat iemand anders daar gaat zitten. Zo, dan hoef ik ook geen awkward gesprek te starten. Al snel komt mijn mentor naar me toe en verteld me dat ze er het volle vertrouwen in heeft dat het dit jaar goed komt met mij. Nou, daar zou ik nog niet zo zeker van zijn hoor, denk ik. Maar ik knik braaf en zeg dat ik er ook zo over denk.
De les begint en mijn mentor, mevrouw de Kop, stelt voor dat we een namen rondje doen. Niemand luistert en iedereen zit met elkaar te kloten en te praten. In gedachte zucht ik, dit wordt een zwaar, vermoeiend jaar. Ineens komt er gehaast een meisje binnen rennen, 'sorry dat ik zo laat ben maar de brug stond open, echt waar!' zegt ze. Mvr de Kop knikt snel en zegt 'Talia, ga maar snel zitten, ik wil beginnen, laat het niet nog eens gebeuren'. Het meisje kijkt de klas rond. Shit denk ik, de enige lege tafel is naast mij. Ze komt naast mij zitten, en een enorme zweetgeur komt me tegenmoet. Gadverdamme, douchet ze nooit ofzo, of heeft ze nog nooit van deo gehoord. Snel schuif ik een stukje op.
'Jongens, ik wil nu echt beginnen. Allemaal even jullie kleppen dichthouden en luister naar mij. We hebben een paar nieuwe leerlingen in deze klas, komen jullie even naar voren om jezelf voor te stellen. Ik kreun, geweldig, nu sta ik gelijk in de "spotlight". Ik loop naar voren, samen met een andere jongen en 2 meisjes. 'Ik ben Sofia en dit is Sofie, we zijn een tweeling en zijn net verhuisd vanuit Amsterdam naar hier.' vertellen de 2 meisjes. 'Ik ben Floris en ik heb een klas overgeslagen vanuit 2 havo.' zegt een verlegen jongetje met een puistenkop. 'Ja uhm, ik ben Lucy en ik ben blijven zitten in 4 havo.' stamel ik een beetje. 'Goed zo, we gaan er alles aan doen om jullie een plekje in de klas te geven, toch klas?' zegt mvr de Kop. Er knikken een paar leerlingen maar de rest is alweer met andere dingen bezig. Ughh denk ik, dit gaat een lange middag worden.
JE LEEST
Mijn geheim en geluk ft // bankzitters
General FictionLucy is een meisje met problemen; ze moet 4 havo opnieuw doen, heeft vrij weinig sociaal contact en kan zich niet concentreren. Ze draagt een geheim met zich mee, die haar leven voor goed kan veranderen. Dan komt ze in een nieuwe klas en ontmoet ee...