hoofdstuk 12

199 20 0
                                    

Zacht sluit Koen de deur als hij de jongste nog altijd op zijn bed ziet liggen. Ze slaapt. Ze sliep al vanaf het moment dat ze hier aankwamen. Ze hopen van harte dat Cato er niks van mee had gekregen. 

Het meisje dat alles mee had gekregen ligt nog altijd snikkend op Milo zijn borstbeen op de bank. Ze kon niet slapen. Ze wilde niet slapen. Ze wilde gewoon naar Lot. 

Milo blijft over har rug wrijven terwijl hij zijn blik op Rob heeft gefocust. De jongen was op, moe, gesloopt. Hij heeft zich, samen met Raoul, al enige tijd verdiept in het adopteren van de drie meiden. Op zijn neusbrug danst zijn bril. Dat verraadde al hoe moe de jongen eigenlijk wel niet was. 

"Wil Lotje," snikt Puck weer hard nadat ze enige tijd rustig was geweest. Milo gaat rechter op de bank zitten en trekt het meisje wat dichter naar zich toe. Ze moesten Puck echt zo snel mogelijk inschrijven bij de psycholoog om haar trauma te kunnen verwerken. De jongens waren er niet getraind in en wilde maar wat graag dat het meisje de juiste hulp kreeg die het toe behoorde. 

"Puck," zucht Milo streng, "Puck ik wil dat je mij aankijkt lieverd." Het meisje tilt ligt haar hoofd op en kijkt met traanogen naar de man. "Lot is in het ziekenhuis waar ze allemaal hun best doen om je zusje te redden. Mat en Roel zijn bij haar dus ze is niet alleen kleintje."

"Papa," snikt ze nu, "ik wil echt niet naar papa Milo. Echt niet!" In paniek klemt ze zich vast aan de man die moedeloos naar de jongen achter de laptop kijkt. Hij zou haar die uitsluiting moeten geven. 

Hij wuift Milo over met het meisje, die nog altijd als een angstige koala aan Milo zijn heup zit geklemd. Ze ging de man voor haar niet loslaten. Hij had haar opgepakt toen ze overstuur naar de jongens kwam gerend nadat ze haar zus van de trap werd gegooid. Ze heeft de lange blonde jongen niet meer losgelaten. 

"Puck?" Rob wacht tot het meisje hem aankijkt. Hij wrijft zacht over haar armen en geeft een klein kneepje van veiligheid. "Puck je gaat niet meer naar papa. Je blijft bij ons lieverd, samen met je zusjes. Wil je Roel bellen om te vragen hoe het met Lot gaat?" 

Milo kijkt verslagen naar de man die hem zijn laptop toeschuift. Een mailcontact staat geopend. Het mailcontact met jeugdzorg. De instantie die ze hadden gemaild vanaf het moment dat ze erachter kwamen dat de meiden in een onveilige omgeving woonde. "Mail is naar Raoul gestuurd," fluistert Rob snel, "dus die weten het al."

"Ga je even met mij mee Puck? Dan kunnen we Roel in mijn kamer bellen en misschien kan je alvast een film kiezen die je met Milo kan kijken dadelijk." Ze opent haar armen naar de jongen en knikt zacht als Rob door haar krullentjes gaat. Puck had als enige krullen, een volle bod bruine krullen. De jongens moesten even snel bij de kapper in de leer om de haren van de kinderen te doen. 

Milo hoort Rob vertrekken met het meisje op zijn heupkop richting zijn slaapkamer. Hij had het te doen met het meisje die haar zus heeft zien liggen. De man voelde de pure angst bij de kleuter die nooit, maar dan ook nooit, in die situatie terecht had moeten komen. 

Zijn ogen glijden over de laptop heen. De woorden staan er wel maar hij lijkt ze niet op te kunnen nemen. Hij pakt even snel een glas water vooraleer hij het nog een keer probeert. Die mail moest uitsluiting geven over het proces van de jongens en of de meiden, die per vandaag waarschijnlijk door jeugdzorg uit huis worden geplaatst, bij de jongens in mogen trekken. 

Geachte heer De Graaf,

We hopen dat deze e-mail u in goede gezondheid bereikt. We zijn verheugd u te kunnen melden dat u met succes door de keuring bent gekomen en nu officieel bent goedgekeurd als pleeggezin binnen onze organisatie. We danken u voor uw bereidheid en inzet om kinderen in nood te helpen.

Momenteel hebben we een dringende situatie waarvoor we met spoed uw hulp nodig hebben. Er zijn drie meiden, in de leeftijd van 7, 4 en 3 jaar, die vanwege huiselijk geweld per direct uit huis geplaatst moeten worden. Het is van cruciaal belang dat zij zo snel mogelijk in een veilige en zorgzame omgeving terechtkomen.

kleine tornado - bankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu