De ruime kamer is doodstil. Een dikke vlieg zoemt luidruchtig door de goed verlichte zaal. De warme zon schijnt door de grote ramen. Een bezorgde uitdrukking rust op de gezichten van de soldaten. Hun blinkende harnassen schitteren.
Arion wacht gespannen af. Met ongeduld glijden zijn ogen van links naar rechts. Aan de ronde tafel zitten zijn bondgenoten. De Zeemeerkoning, de gouverneur van de boselfen, het opperhoofd van de waternimfen, de koningin der feeën en uiteraard Desam. Arion had hem meegesleept naar al zijn vergaderingen, maar dit was hoogstwaarschijnlijk de belangrijkste.
Enkele minuten geleden had Arion zijn plan uiteengezet. Zijn plan om de volken te verzamelen en Haat eens en voor altijd te verslaan. Maar de volkeren zwegen. Geen één van hen zei iets. Ieder leek ver in gedachten. Ze hadden een moment nodig om na te denken, maar moest dit zo lang duren? Arion voelde zijn hart bonzen in zijn keel. Desam glimlachte troostend.
Eindelijk gebeurde het... De zeemeerkoning, Sandon schraapte zijn keel. De forse man, met witte lange golvende haren en een indrukwekkende baard richtte zijn opaalblauwe ogen op Arion. Een marineblauwe golf sierte zijn ronde ogen. Zijn ivoorkleurige huid was bedekt met oceaanblauwe inkt. Tekenen en symbolen die alleen het meervolk begreep. Op zijn ronde hoofd stond een imposante kroon. Gevormd uit ivoorkleurig koraal.
""Ik weet niet goed wat u van ons verwacht," stamelt Sandon. Arion slikt.
"Ik begrijp dat jullie sterker zijn in de oceaan, maar..."
"In de oceaan," onderbreekt de gouverneur onbeleefd. De jongeman genaamd Duskin lacht beleefd. Een zilveren kroon siert bovenop zijn grasgroene haren. Zijn bleke huid, gifgroene ogen en olijfgroene vleugels geven hem een koele maar jeugdige indruk.
"Arion, wees zo vriendelijk om eerlijk te zijn. Wat kunnen die vissen op het land? Niets", spot Duskin. Sandon staat boos recht. Zijn geblokte borstkas, versierd met diverse schelpenkettingen, glimt in het oranje licht.
"Ik verzeker u dat wij sterker zijn als een handvol namaak vlinders", zegt hij.
"Namaak vlinders? Als u niet oppast, laat ik de rupsen uit uw reet kruipen", gromt Duskin.
"Is dat voordat of nadat ik u heb verdronken?", dreigt Sandon. Uitdagend staan de twee mannen tegenover elkaar.
"Dit is niet de juiste manier" uit Desam. Sandon kijkt beleefd naar hem op.
"Pardon, maar wat is dan wel de correcte manier? Landpiraat!" Desam kijkt verbaasd op.
"Landpiraat", herhaalt hij fluisterend. Hij fronst verontwaardigd. Arion zucht diep. Geërgerd kruist hij zijn armen.
"Heren," begint Arion. "Ik begrijp dat dit niet zomaar besloten kan worden. Daarom dacht ik dat we dit konden bespreken. Onder ons mannen," zegt hij. Hij kijkt waarschuwend naar Desam. Desam haalt onschuldig zijn schouders op.
"Hij is de viskop die mij beledigde", zegt Desam.
Sandon kijkt hem verontwaardigd aan.
"Ga alsjeblieft zitten, Sandon", smeekt Arion. Sandon gaat boos zitten. Zijn ogen blijven echter op Desam gericht. Duskin gaat geamuseerd zitten.
Het opperhoofd zucht geïrriteerd.
"Heer", begint Nayada, het beeldschone maar schaars geklede opperhoofd. Haar lange, agaatzwarte haar wordt uit haar gezicht gehouden door een zilveren smaragd tiara. Ovaalblauwe parels sieren haar gezicht. Haar slanke lichaam is onthullend bedekt met een olijfgroene jurk, geweven uit zeewier en gras.
"Hoe kunnen we er zeker van zijn dat Haat geen leger heeft?" "Dat kan ik niet," stamelt Arion. Hij kijkt op naar Desam. "Maar ik kan alleen maar zweren dat wat er ook gebeurt, wat hij ook tevoorschijn tovert, wij sterker zullen zijn." Desam fronst. Daar heeft hij duidelijk zijn twijfels over. Hij weet dat Haat nu al iets van plan was. Iets dat niet goed was.
"Stop", roept Faylinn. Arroganterwijs sleept Haat haar door de gangen. "Viespeuk", scheldt ze en slaat op zijn arm. Haat stopt abrupt. Hij kijkt haar dreigend aan.
"Wat was dat laatste?" Dapper steekt ze haar kin vooruit.
"Je hebt me gehoord" mompelt ze. Haat kijkt haar dreigend aan. Hij duwt haar tegen de muur.
"Ik heb momenteel geen geduld voor jou" fluistert Haat. Faylinn trekt haar wenkbrauw op.
"Anders wel", zegt ze bits. Haat grinnikt geamuseerd. Hij pakt haar opnieuw vast en begeleidt haar naar de stallen. "Haat", protesteert ze. Bang zet ze haar voeten schrap. Ze weet niet waarom hij haar naar de stallen brengt, maar het kan onmogelijk goed zijn. "Haat, stop", protesteert ze. Haat luistert niet. Zwijgend sluit hij de zware schuifdeur achter haar. "Haat", roept ze. Haat kijkt haar geamuseerd aan.
"Wat is er prinses? Bang voor wat paardenstront?" spot hij. Faylinn gromt tussen haar tanden.
"Sleep je me daarvoor naar hier? Om wat stront te bekijken?" Haat kijkt haar geamuseerd aan.
"Als ik stront wil zien kan ik gewoon naar jou kop kijken." Grommend stapt hij vooruit. Arrogant slaat Faylinn haar vuist in zijn kruis. Huffend buigt hij voorover. Zijn hand op zijn bonzende ballen. Faylinn springt vlug over hem heen. Vlug trekt ze aan de staldeur. Haat strekt zijn vinger uit waarop de deur piepend sluit.
""Valsspeler", zegt ze. Haat glimlacht geamuseerd. Hij stapt dreigend dichterbij. Agressief slaat ze op zijn oog. Traag draait Haat zijn hoofd terug. Hij grijpt haar strot abrupt vast.
"Irritant wicht" sist hij.
"Mesthoop" kucht ze. Haat kijkt verbaasd op.
"Wat zei je?"
"Je hebt me gehoord, of ben je nu ook al doof" kucht ze. Haat gromt waarschuwend. "Doofstomme gorilla" Faylinn protesteerde luidruchtig, maar Haat lachte en sleepte haar verder de stal in. Hoewel Faylinn haar best deed om zich te verzetten, was ze geen partij voor de getrainde demon.
Met een frons op haar gezicht kijkt ze toe hoe hij haar pols vastketent aan een zwaar aambeeld. Ze kijkt rond met een bezorgde blik. Een aambeeld, metaal, materiaal, een haard... is dat wat hij wil? Dat ze wapens gaat maken voor hem? Dat zal ze nooit doen!
Faylinn slaakt een diepe zucht. Zij kijkt weifelend naar de ijzeren ketting om haar pols. Zij knabbelt op haar lip. Kan zij?
"Geen denken aan" spot Haat. Voor haar siert een ontwerp tegen de muur. Is dat... Een drakenharnas... Wat was hij van plan?! Faylinn haar mond valt open.
"Dat is wat jij gaat maken" beveelt hij.
"Of anders" sist ze. Haat lacht geamuseerd. Gemeen drukt hij haar voorover op het aambeeld.
"Nee" protesteert ze.
"Kijk prinses" spot hij. "Je doet wat ik zeg en je doet het goed. Anders zie je hoe jouw lieve papa functioneert zonder ogen. Is dat duidelijk" fluistert hij dreigend. Een traan ontsnapt haar. Snikkend knikt ze.
"Durf het niet" dreigt Faylinn tussen haar tanden wanneer zijn hand over haar glijdt. Haat grinnikt geamuseerd.
"Is dat een uitdaging" fluistert hij waarna hij haar penetreert.
""Rotte visstick," brult Duskin verontwaardigd.
"Speelgoed bosvogel," roept Sandon boos.
"Jij denkt toch niet dat jij kans maakt met je zeewier schelpen," lacht Nayada.
"Hoor hoor". De moerrassteef zal eens iets zeggen roept Sandon boos.
"Jullie zijn allemaal oerdom en durf ik het zeggen? Ja Ik ga het zeggen. Achterlijk" brult de mini koningin.
"Ontplofte stofwolk" buldert Duskin tegen de fee.
"Gemaaid onkruid" buldert ze terug.
Desam kijkt met een zucht naar Arion. Arion heeft alle hoop verloren. Hij verbergt zijn gezicht achter zijn handen terwijl hij blaast.
"HOU JE BEKKEN" buldert Desam abrupt. In stilte kijkt iedereen vol verwachting naar hem op. Arion kijkt hem verbaasd aan. Desam slikt. Alle aandacht is nu op hem gericht.
"Denk je", begint hij stamelend. "Denk je dat Leonidas dit zou willen? Denk je dat Haat dit zou willen? Tenzij je antwoordt Nee en ja is, ben je fout. Haat heeft jouw dochter vermoord in Godsnaam", zucht hij en kijkt naar de meerman. Slikkend kijkt hij naar de grond. "En jullie twee. Twee van jullie geliefde mooie dames zijn geofferd. Puur om hem te kloten", sist hij en wijst naar Arion. "En jij... Je eigen volk keert zich tegen je. Amberle is een vervelende vuurvlieg uit de hel. Dat kan ik niet ontkennen, maar het is nog steeds jouw volk!
De centauren en faunen zijn erg angstig. Van de faunen had ik niets anders verwacht, maar de centauren? Dat is buitengewoon. Maar nu weet ik dat ze bang zijn voor jullie. Voor jullie kinderachtige gekakel. Jullie lijken wel op mij en mijn broer. En dat is geen compliment. Dat besef ik nu ook. Ik wou dat ik die dingen terug kon nemen. Maar ik krijg waarschijnlijk de kans niet meer. Tenzij jullie samenwerken. Haat heeft geen leger des doods meer. Amper vier demonen, een hoop heksen en vampiers. Oh juist en weerwolven. Maar jullie... Jullie zijn superkrachtig.
"Arion stamelt: "Je vergeet de minotaurussen, dwergen en goblins." Desam kijkt hem boos aan.
"Wat ik wil zeggen," zucht hij. "Als u uw dochter niet wilt wreken, zal niemand dat doen. En als u de dochter niet wilt wreken. Dan weet ik niet wat u hier doet. Dan kunt u maar beter naar Haat gaan en lid worden van zijn team. Zo koud en kil bent u dan in mijn ogen," zucht Desam. Arion kijkt hem tevreden aan.
"U hebt gelijk," stamelt Sandon beleefd.
"Het spijt me," oppert Duskin. Tevreden kijkt Arion toe hoe iedereen elkaar de hand schudt.
"Als wij niet strijden voor deze wereld, wie zal het dan doen?" vraagt Arion. Hij staat op. "Ik weet in ieder geval dat ik niet zal zwijgen. Ik zal niet opgeven. Wat hij ook verzint. Deze keer... loop ik niet weg." Opgetogen juichen de leiders. Applauderend omringen ze hun koning. Arion kijkt Desam tevreden aan. Glimlachend legt hij zijn hand op diens schouder.
"Wij hebben ons leger", zegt hij tevreden. Desam knikt. Houd nog even vol Alana, denkt hij hoopvol.
JE LEEST
𝕳𝖆𝖆𝖙⚜️𝕷𝖎𝖊𝖋𝖉𝖊 𝖇𝖊𝖛𝖗𝖎𝖏𝖉𝖙
Fantasy**LAATSTE DEEL VAN 4** De koning is dood... Lang leven de koningin. Lang leven de nieuwe koning! Kan hij hen echter bevrijden? Kan hij haar bereiken? Zij, de uitverkorene, is aangekomen. Haar tijd is aangebroken. Zij is de enige die hen kan redden...