Gratu

54 10 14
                                    

Mos már lassan öt perce álltak a nyergesben.

- Kivételesen igazad volt. Érdemes volt ellógni rajzszakkörről.

Barabás elvigyorodott. Barátja nem szokta elismerni, ha valamiben igaza volt, bár ebben hasonlítottak leginkább. 

Szinte szabály, hogy  a lovardákban a nyerges ajtaja nyikorog.

A hang hallatára szinte szétugrottak. Az ajtón Csele dugta be a fejét. Tekintete unottról meglepődöttre, majd a tőle megszokott "úgy tudtam" mosolyra váltott.

- Jöttem Thalia nyergéért, de ha zavarok, visszajöhetek később, ha...

- Nem, nem, mi amúgy is már indulni akartunk terepezni, na csá találkozunk később, satöbbi. Byee!

A gittegylet egykori elnöke kirángatta a helyiségből barátját. Kérdőn nézett rá, mire Barabás megvonta vállát. Erre mondta Boka, hogy telepátia. Rájuk még más jelzőket is használt, főleg, amikor Harvardos pulóverben osztották el a hatot kettővel, és kaptak tizenötöt egy csoportos feladatban, de ez most nem számít.

...

A lovak majdhogynem egyszerre lépdeltek a kissé vizes talajon. Az eső nem kímélte a környéken az elmúlt napokban.

- Ella biztos gyorsabb, mint a te Tysonod- szólt hirtelen Kolnay.

- Dehogy gyorsabb.

- Dehogynem.

- Nem.

-De.

- Nem.

- De.

- Oké, nézzük meg! Innen - itt a mellettük álló fára mutatott - a Patkófáig - bökött a Patkófának becézett tölgyre, amiről az ex iskolalovak rozsdás patkói lógtak, benne képek a volt lovasaikról.

Barabás agyának okosabbik felét gyorsabban elnyomta a kevésbé értelmes oldala, miszerint semmi baj nem lehet, ha egy OTTB elkezd terepen galoppozni*. 

- Háromra - ajánlotta fel újdonsült vetélytársának - egy...

- HÁROM! 

Kolnay rácsettegett a melegvérű csodakancájára, aki kirúgott hátra, majd galoppozni kezdett. Barabás szitkozódott, sarkával pedig vágtára ösztökélte heréltjét. Kiállt a nyeregből, különben biztosan leesett volna.

Hamar beérték a "csalót". Egy ideig fej-fej mellett haladtak.

Tyson kitért balra, majdnem beleütközött a mellette futó Ellába. Barabás a másik irányt preferálta, így hamar elváltak útjaik. 

A fiú öt-hat bukfenc után állt meg egy bokor előtt.

- Gratu! - kiáltott a még mindig lovon ülő lovas a földet tanulmányozónak.

Kolnay visszanézett. Barátja nem állt fel.

Félelem vette úrrá. Elkapta a mellette galoppozó exversenylovat, miközben a saját KWPN-jét próbálta lenyugtatni. 

Leugrott a lóról. Bal kezében a saját, jobb kezében Barabás lovának kantárszárját fogta. A legközelebbi fa köré csavarta a két szárat, megszegve a lovarda szabályainak ötven százalékát, bár akkor ez nem számított. 

Odaszaladt barátjához. 

Él. 

Ezzel a prioritással Nemecsek hasonló esésekor nem rendelkezett.

Hálát adott az összes istennek, akit csak felismert név alapján, köztük volt Thetisz és Vidar is.

- Jól vagyok!

- Ja, látszik.

A gravitáció által hatalomba vett lovas lovagló nadrágja tele volt sárfoltokkal, hajában ágak, orrából vér csöpögött. 

- Basszus, bocsánat, nem kellett volna, te telivéren vagy, hülyeség volt, főleg terepen, vízzel...

- Pali.

- ...az a rohadt pocsolya, miért hoztalak ki egyáltalán vizes terepre...

- Ha megcsókollak, befogod?

Kolnay meglepődött. 

- Talán...?

...

- Ti meg merre jártatok? Barabás, mi a szar történt veled?

Az erdő különböző szintjeit megjáró két lovas egymásra nézett. Ezt hogyan magyarázzak meg Csele nővérének, aki egyben az edzőjük is?


*Ezt beszéljük meg. Amennyiben 15-16 év körül jársz, mint itt a fiúk, légyszíves egy, ne menjél egyedül terepre, mert ha szarul esel, az annyi volt. Kettő, ne vegyél rakoncátlan OTTB-t. Ez nyilván függ magától a lótól is, de pl. egy két-három éves csődör telivér NEM megfelelő választás.

Amennyiben valahol az élet és a halál között állsz az életedben, és esetleg nincs kedved meghalni, NE galoppozz vizes, csúszós terepen SEMMILYEN lóval sem. Felborulnak, mint én, amikor leragad a cipőm a pástra. És fájni fog. Tapasztalat.

Barabás itt, mint említettem, a megmaradt két agysejtjét húzta ki a harmadik helyért küzdő versenyből, hogy ezt a döntést hozza. 

Kösziii <3


Nem Akartalak Elengedni - PUF rövid fanfictionokOù les histoires vivent. Découvrez maintenant