Volt egy barátom

69 8 2
                                    

Csónakos mindig Boka legjobb barátja volt. Bár neki is voltak hibái, mindig segíteni próbált barátjának, és tudta (vagy legalábbis remélte), hogy adott esetben ő is számíthat rá.

Nem sokat beszélt a problémáiról. Nem akarta terhelni barátait a dolgaival. Ilyen szempontból ő is hibás volt, amiért nem kapott segítséget szinte soha.

Hiába jártak egy osztályba, iskolaváltáskor minden megváltozott. 

Boka összebarátkozott egy bizonyos Nemecsekkel. Csónakos pedig azon kapta magát, hogy egyre többször ő csak szemlélője a beszélgetéseknek, ő az, aki mindig csak a második lehetőség.

...

Nem akart ő semmi rosszat senkinek. Nem értette, hogy a "nem lehet az embernek csak egy barátja" logikába hogyan fért bele az, hogy Boka szó szerint lecserélte őt Nemecsekre.

Gondolatait a mellé ülő Csele állította meg.

- Szia!

Válaszként Csónakos rámosolygott osztálytársára.

Na, meg Csele. 

Nem értette, hogy miért akarna az a csodálatos fiú vele barátkozni. Így belegondolva, nagyon sok dolgot nem értett.

Például, hogy miért érzi magát olyan furán mellette.

...

Belépett az osztályterembe, és megszokásból körülnézett. Boka szokás szerint Nemecsek mellett állt, de az arckifejezése nem volt túl vidám, sőt.

Egy pillanatig vacillált, hogy odamenjen-e, vagy sem, de végül úgy döntött, mégiscsak a barátja.

Boka egy ideig tagadta, de aztán bevallotta, hogy nincsen teljesen jól.

- Egy ideig azt hittem, hogy te vagy a probléma, de...

Csónakosban belül eltört valami. Ezek után már nem igazán hallotta az elkövetkezendő mondatokat. Csak ez visszhangzott benne:

Te vagy a probléma.

...

Beszélnie kellett volna valakivel. De hosszú ideig nem tette. Ugyanis az egyetlen ember, akit ténylegesen a barátjának tekintett, éppen nem volt iskolában. 

A következő héten visszatért.

Csele látta rajta, ha valami baj volt. Kérdőn tekintett rá, magyarázatra várva.

Csónakos megrázta a fejét.

- Nem akarlak terhelni a dolgaimmal.

- De terheljél. Érdekel, mert a barátom vagy.

Ezt régen hallotta akárkitől is. A terve az volt, hogy nyugodtan összefoglalja a bajt, de egy idő után csak ömlöttek belőle szavak. 

...

Csele azonban nem lehetett ott mindig. Csónakos egyszerű megoldást talált.

Ez a hegyező pengéje volt.

Nem Akartalak Elengedni - PUF rövid fanfictionokHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin