| 38 |

41 5 0
                                    

ELEMENTAL SLAYER
-------------------------
"Apa punca korang hilang ingatan sebenarnya?"
.
.
.

                                         DERUSAN angin membelai rumput-rumput menyedarkan Gopal dari lenanya. Perlahan-lahan dia mula menggerakkan tubuh dan terhenti apabila tanah lembut membasahi punggung. Kepalanya diangkat. "Aku dah berjay..."

   "Pap! Pap! Pap!"

   Terteleng ke kiri dan ke kanan wajah Gopal bila ditampar bertubi-tubi. Siapa sangka tangan sebulus Ekul  mampu mewarnakan kesan merah pada pipinya!

    "BANGUN GOPAL! BANGUNLAH!" Serak basah kucing itu memanggil sedang tangannya masih memukul Gopal. 

   "Dah! Dah! Berhenti! ARGHHH sakitlah!"  Gopal menanduk Ekul hingga terpelanting kucing itu. Pada minit itu, baru Gopal tersedar badannya sudah dililit dengan balutan kain! "WARGH! AKU DAH JADI MAYAT KE? APPA!" 

   "Hoi, hoi, tenanglah!" Salah seorang remaja berseragam menenangkan Gopal yang sudah melompat-lompat. Serupa pocong dah nampak gayanya!

   Gopal menyandarkan tubuhnya pada batang pokok. "Uh... apa..." Matanya melilau pada beberapa orang berseragam hitam berpusu-pusu mengangkut beberapa bawang separa manusia. Ada yang membawa beberapa perubatan menghampiri mangsa yang bernyawa-nyawa ikan. 

   Terkedu Gopal seketika. Mana bawang gergasi tu? Dia... 

   "Kau... kau tewaskan syaitan tu, Gopal! Lepas tu... lepas tu kau pengsan. Jadi saya pun hubungi Elemental Slayer untuk bantuan." Kata-kata Ekul disertai pensetujuan remaja berseragam tadi. 

    "Itulah! Para Keris Tasari, tuanku Kirana yang tolong kau sebenarnya." Gopal melihat ke bawah bilamana remaja itu menunding ke arahnya. "Disebabkan daya tahan kau lawan racun syaitan tu, kami boleh rawat mangsa yang lain."

   "Uh... kenapa aku kena ikat?" 

   "Yang tu sebab... separuh tubuh kau dah jadi kulit bawang."

   Oh... 

   HUH? JADI MACAM KULIT SYAITAN TADI? 

   "Dan lepas tu... tuanku Kirana pergi ke tempat lain." Penjelasan panjang lebar remaja itu diendahkan oleh kepanikan Gopal. Terketar-ketir Gopal bagaikan ulat bulu jatuh ke tanah. Ekul lekas mendekati Gopal. 

   "Gopal, kau okey? Maaflah saya tak dapat bantu sangat masa kau lawan tadi." Serentak Ekul menunduk, getaran parkinson Gopal langsung terhenti. 

   Gopal kemudian membongkok ke arah Ekul dan mengulas senyuman. "Kau tak tinggalkan aku rupanya... heheh."

   "Gopal..." Mata kucing itu berkaca-kaca terharu. Namun, emosi itu terbantut apabila Gopal tidak semena-mena terbersin. Rasa risau menjengah melihat Gopal yang terjuntai hingusnya. "Kau sakit ke, Gopal?" 

   "Tak adalah." Gopal menarik hingusnya sebelum ia terjatuh kembali. Berkerut-kerut muka remaja berseragam itu memerhatikannya. "Aku rasa mungkin sebab bau bawang gergasi tadi kot. Hachuuum!" 

   Semua pergerakan di kawasan itu terjeda buat beberapa saat. Aduh.. hampir bergegar bumi terdengar bersinnya! 

   Gopal menyedut hingusnya. "Oh ya, mana si Gentar dengan Fang tu?"

   "Perhatian! Perhatian! Hentikan serangan sekarang!" Sayup-sayup berkumandang suara kecil itu memberi arahan. Gopal dan Ekul sama-sama mendongak mencari punca suara itu.

Elemental Slayer (BBB) Where stories live. Discover now