Za pronikavého vrčení jsme všichni vyběhli zpoza velkého balvanu, který dosud sloužil jako náš úkryt.
„Držte se spolu!"
Běželi jsme za Gandalfem.
„Tudy, honem!"
Zastavili jsme se za dalším skaliskem, které nás krylo před zraky vrrků a skřetů. Rozhlédla jsem se po krajině a zahlédla Radagasta, jak za ním pronásleduje průvod nepřátel. Čekali jsme, až se vzdálí. „A teď tudy. Všichni, honem!" Vyběhla jsem jako první a ostatní mě následovali.
Thorin se ušklíbl na čaroděje. „Kam nás vedete?"
Spěšně jsme běželi k dalšímu balvanu. Zády jsem se opřela o jeho hrubý povrch a s ostatními čekala, až nepřátelský průvod projde. Uslyšela jsem nárazy zubů těsně nad našimi hlavami a podívala se na našeho vůdce. Pohledem mi potvrdil to, co jsem tušila. Rychle jsem si sundala luk a připravila šíp. Vyběhla jsem zpoza kamene a modlila se k Valar, aby mě tentokrát muška nezradila. Pustila jsem tětivu, pohladila si dlaň o líc a zasáhla vrrka do krku. Okamžitě jsem založila další šíp a vystřelila ho na jezdce.
Trpaslíci se chopili seker a dorazili skřeta, který seděl na mrtvém vrrkovi.
Ozvalo se další zavytí.
„Pryč," zavelela jsem ostatním. „Rychle!"
Běželi jsme za Gandalfem.
„Támhle jsou!" vykřikl Glóin a ukázal na smečku vrrků před námi.
„Tudy!"
„Jsou tu další!"
„Střílejte!"
Založila jsem šíp a vystřelila na vrrka, zasáhla jsem jeho jezdce do krku. Natáhla jsem se pro další šíp, abych se mohla zbavit té chlupaté bestie.
„Jsme obklíčeni!"
Vypustila jsem šíp a trefila psa přímo do čumáku.
„Kde je Gandalf?" ohlédla jsem se.
„Opustil nás," odpověděl Dvalin.
Zahlédla jsem další vrrky. „Braňte se!"
„Tudy, vy blázni!" Gandalf stál u jednoho z větších kamenů. Rozběhla jsem se k němu a zastavila se u svahu, kam ukazoval. Věděla jsem, kam nás vede.
Trpaslíci se začali klouzat do malé jeskyně. Byli tam všichni, i hobit. Otočila jsem se k smečce blížících se vrrků a začala zakládat šípy. Podívala jsem se na čaroděje. „Běžte, Gandalfe!"
Čaroděj zmizel z dohledu právě ve chvíli, kdy po mně z levé strany skočil vrrk se skřetem. Dopadla jsem tvrdě na zem a málem si vyrazila dech. Vrrk začal škubat mé oblečení, ale než se stihl zakousnout do kůže, automaticky jsem vytáhla meč a bodla ho do břicha. Naposledy zavrčel a zhroutil se. Jezdec seskočil z mrtvého vrrka. Rychle jsem se postavila a zvedla proti němu elfský meč. Usmála jsem se. Než se ke mně rozběhl, zasáhla ho střela přímo do hlavy. Ohlédla jsem se, protože jsem poznala letky na jejím konci.
Zazněl válečný roh, dusot koňských kopyt a zvuk lámajících se šípů. Rozhlédla jsem se a spatřila elfy, kteří šeptem naváděli své koně proti skřetí družině. Rychle jsem sekla jednoho orka do pasu.
Najednou mě popadla silná mužská paže a vytáhla mě na hřbet černého valacha. „Úmël i nilya manquenta." [Nevolíš moc moudře.] Projel kolem skřeta a jedním seknutím ho skolil dlouhým mečem. „Tiryu taerë eressëa orcoiva? Pilindi o Imladris uanëlyë." [Zůstat sama proti smečce skřetů? Šípy z Roklinky tě nezachrání.]
Chytla jsem se jeho pasu, abych nespadla.
„Alassëa ettë nótienyë, herunya." [Očividně mě zachránily, můj pane.]
V tu chvíli jsem přestala mít starost o trpaslíky. Věděla jsem, že se znovu setkáme na stejném místě.
ČTEŠ
Hraničářka: Neočekávaná cesta
Фанфик„Neposlal jsem tě ke společnosti Thorina Pavézy kvůli Ereboru." „Kvůli čemu tedy?" Zvedl se a pomalu se odebral k obrovským bílým dveřím. „To teď není podstatné." „Man cenich?" [Co jsi viděl?] Zastavil se. „Avlis-" „Máš dar předvídání," naléhala jse...