První borovice

49 6 0
                                    

Dopadli jsme na tvrdou kamennou zem. Ještě na nás spadla vrchní paleta můstku a ohavné tělo mrtvého skřetího krále. Znechuceně jsem se ušklíbla, vymanila se zpod dřevěných prken a pomohla ostatním trpaslíkům na nohy.

„Gandalfe!" zakřičel Dvalin a ukázal na lavinu skřetů, která se k nám blížila. „Je jich moc, na ně nestačíme!"

„Zachrání nás jen jedno," odpověděl kouzelník. „Denní světlo. Honem!"

Gandalf se rozběhl k malé štěrbině ve skále, kterou prosvítaly sluneční paprsky.

Rozběhli jsme se za ním. Na křižovatce dvou cest jsem se zastavila a mávnutím ruky naznačila trpaslíkům, aby běželi jako první. „Honem!"

Jenže to nebylo všechno.

Za šedým kamenem jsem zahlédla malou schoulenou postavu s bledou kůží a velkýma očima. Zůstala jsem stát a upřeně pozorovala to místo, kde se mihla. Vzpomněla jsem si na Elrondovy povídky. Sméagol.

„Avlis!" okřikl mě Thorin. „Pojď!"

Vzpamatovala jsem se a rozběhla se za trpaslíky ven. Sluníčko mě okamžitě oslepilo a já se zhluboka nadechla čerstvého vzduchu. Stále jsem běžela z kopce dolů mezi borovicemi, následovala jsem čaroděje.

„Pět. Šest. Sedm. Osm," zastavil Gandalf u dolního srázu a začal počítat. „Bifur, Bofur... to je deset. Kili, Fili, Avlis... to je třináct a s Bomburem čtrnáct." Nechápavě se zatvářil. „Ale kde je Bilbo? Kde je náš hobit?"

„No jasně, půlčík. Už se ztratil?" ozval se jeden z trpaslíků.

„Já myslel, že je s Dorim!" zavolal další.

„Neházej to na mě!" bránil se Dori.

„Kdy jste ho viděli naposledy?" zeptal se rozrušeně Gandalf.

Podepřela jsem se v kolenou a těžce vydechla. „Viděla jsem ho vyklouznout, když nás poprvé chytli."

„Co se přesně stalo?" ušklíbl se čaroděj. „Řekněte!"

„Povím vám, co se stalo," přerušil ho Thorin a přistoupil blíže. „Mistr Pytlík ucítil příležitost a chopil se jí. Od chvíle, kdy vyšel z domu, myslí jen na svou měkkou postel a laskavé srdce. Našeho hobita už nikdy neuvidíme. Už je daleko."

„Ne, není daleko," ozvalo se najednou. Bilbo vystoupil zpoza stromu.

„Bilbo Pytlík!" oddechl si Gandalf. „V životě jsem nikoho raději neviděl!"

„Bilbo! Už jsme vás odepsali!" vydechl Kili.

„Jak se ti podařilo vyhnout skřetům?" zeptal se Fili.

Thorin si ho přeměřil pohledem. „Ano, jak?"

Hobit neodpověděl.

Zpozorovala jsem, jak si malý kulatý předmět vkládá do kapsy. Úsměv mi pomalu zmizel z tváře. „Copak na tom záleží?" pocítila jsem náhlý neklid. „Je zpátky."

„Záleží," odfrkl Thorin arogantně. „Chci to vědět. Proč jste se vrátil?"

„Máte o mně pochybnosti," začal hobit, „a-a vždycky jste je měl. Opravdu často myslím na Dno pytle. Chybí mi mé knihy, mé křeslo, zahrada... Ano, tam patřím. To je můj domov. Ale proto jsem se vrátil, protože vy žádný domov nemáte. Vzali vám ho. Chci vám pomoct ho získat zpátky."

V tu chvíli jsme uslyšeli vrčení.

„Tak tomu tedy říkám—" začal Thorin.

„Z bláta do louže," dodala jsem. „Pryč!"

Hraničářka: Neočekávaná cestaKde žijí příběhy. Začni objevovat