Gezer ev, arada Tulu'nun yaptığı ilaçları satmak için şehirdeki pazar yerinde konaklarlardı.
Astro bunu bildiği için eski öğretmenini ziyarete gelmişti. Ulyess ve Mihal akraba olmalarına rağmen Ulyess'i, Astro kadar ziyaret etmiyordu. Aslında anlaşılabilirdi, hem Ejder Vadisini yönetiyordu hemde evliydi üstelik artık bir çocuklarıda olacaktı.
Astro kendi kendine kıkırdadı. Küçük öğrencisinin ne kadar hızlı büyüdüğüne hala inanamıyordu.
Gezer Evden ayrıldıktan sonra bebeğin amcası olarak ona bir şeyler almaya karar verdi. Tulu'ya henüz bir şey söylememişti söyleseydi tüm vadinin haberi olurdu. Mihal bebek doğana kadar bunu sır olarak saklamak istiyordu. Sonuçta hala bir sürü sevmeyenleri vardı ve sağlıklı bir bebek için kristalin en ufak bir zarar görmemesi gerekiyordu.
Kalabalık pazar yerinde dolaşırken bir kaç tane oyuncak alıp kendine yeni bir pelerin almak için kumaş mağzasına girdi. Kumaş serili rafların arasında gezerken yanina yaklaşan pelerininin kapşonuyla yüzünü gizlemiş adama bakıp kaşlarını çattı "Beni takip mi ediyorsun?" Dedi.
Talia gülümsedi, elini gece mavisi bir kumaşın üzerinde gezdirirken "Bu zamana kadar bunu fark etmemiş olman tuhaf." Dedi.
Astro kollarını göğsünse birleştirip "Sana söyledim seni saraya falan sokmicam." Dedi.
Talia kumaşı bırakıp Astro'ya döndü "Yapacaksın, yapmak zorundasın. Bana borçlusun." Dedi.
"Sana ne borcum varmış benim? Kristali kendim aldım sonuçta."
"Seni Aldo'dan korudum değil mi?" Bir kaç adım daha atıp Astro'ya iyice yaklaştı "Ki ışık büyücüsünü elinden kaçırmak onun için çok üzücü olmuştur."
Astro bir adım gerileyip şok içinde Talia'ya baktı "Sen nereden-"
Talia alayla güldü "Beyaz saçlarının doğal olduğunu söylediğin anda şüphelenmiştim ama... gerçekten bir ışık büyücüsü olduğuna inanamıyorum. Neden gölge büyüsüne geçtin?" Dedi.
Astro yumruklarını sıktı. Kafasını çevirip "Seni ilgilendirmez beni takip etmeyi bırak artık." Dedi, Talia'nın yanından geçip kaçarcasına dükkandan çıktı.
Hızlı adımlarla yürürken yıllardır aklından uzak tuttuğu anıların yeniden zihninde yuva kurmasına izin verdi. Kendi ailesini terk edip Ulyess'in yanına sığındığından beri kimse ona ışık büyücüsü dememişti...
Etrafındaki gölgeler bozuk ruh halinden etkilenip tehditkar şekilde kıvrılmaya başladığında gözlerini kapatıp bir nefes verdi.
"Olumsuz duyguların seni elegeçirmesine izin verirsen bir canavar olursun. Bu yüzden zayıf insanlar gölge büyüsü yapamaz."
Astro gözlerini açıp yanında yürüyen Talia'ya öfkeyle baktı "Sana beni tekip etme demedim mi?" Dedi.
"Sen bana istediğimi verirsen bende sana veririm. Yakalanırsam senin adını vermem merak etme. Ben hain değilim."
Astro histerik şekilde güldü "Tabi canım ne kadar sadık olduğunu biliyoruz."
"Eğer küçük direniş gurubunuza yaptığım şeyi ima ediyorsan, o sayılmaz. Çünkü en başından beri sizden tarafta değildim."
"Şu anda da benden tarafta olmadığını nereden bilicem?"
"Bilemiceksin ama tahmin yürütebilirsin. Sana ihanet etmemde hiçbir çıkarım yok değil mi?"
"Sen delisin Talia, deli birinin çıkarla ihtiyacı yoktur sadece içinden geçeni yapar. Ya o anda içinden Mervin'e yada bir başkasına zarar vermek geçerse."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kaderden Kaçış
FantasíaTaylan, on dört ciltlik bir fantastik romanın son cildini bitirince büyük bir hayal kırıklığına uğrar ve ufak bir sinir krizinden sonra geçirdiği ufak bir kaza sonucu ölür ve gözlerini bu kalitesiz romanının aşağılık kötü karakteri Mervin olarak aça...