'Goed kleed jullie rustig om, oke' zegt Koen. De jongens knikken en Matthy loopt weg met zn tas. Hij loopt wat verder weg, waardoor Robbie bezorgd kijkt. Ook Raoul is bezorgd. 'Mag ik achter hem aan?' Raoul knikt. 'Ga maar maatje, ik wil weten of hij er wel oke mee is, want hij is de hele dag al afwezig' zegt Raoul. Robbie knikt en loopt achter hem aan. Hij ziet Matthy tegen een boom aanzitten. Zn tas 3 meter verderop. Robbie gaat naast hem zitten en legt zn hand op de arm van Matthy. 'Wat is er Mat' vraagt hij zacht en slaat zn arm om hem heen. 'Ik durf niet' zegt Matthy zacht. 'Waarom durf je niet maatje?'
'Ik durf me niet zonder shirt te vertonen. Iedereen gaat zien hoe dik ik ben en dat wil ik niet. Ik wil niet dat er kutte dingen zijn die ik moet gaan doen. Ik voel me daar niet fijn bij. En ik weet ook niet of ik het de hele tijd volhoud met Milo. Hij is gewoon, ik weet het niet. Hij snapt me niet' snikt Matthy. Robbie trekt hem in zn armen. 'Sst, rustig aan. Je weet toch dat je niks hoeft te doen als je dat echt, echt, echt niet wilt' zegt Robbie. 'Je mag ook je shirt aanhouden, hm?' Matthy schud meteen zn hoofd. 'Dan val ik ook een slachtoffer op' snikt hij. Robbie wrijft rustig over zn rug. 'Dat is niet maatje, wij snappen jou en als de fans daar moeilijk over doen dan moet je daar niet naar luisteren. Hun mening boeit niet, het doet je misschien wat, maar de enige mening die telt is de mening van de mensen die je liefhebben' zegt Robbie.
'Wat zit er nu allemaal in jou hoofdje?' 'Veel' snikt Matthy. 'Wil je het bij mij kwijt of liever niet' vraagt Robbie en Matthy schud zn hoofd. 'Zal ik je dan eventjes helpen met omkleden' vraagt Robbie. Matthy knikt klein en gaat weer rechtop zitten. Zacht veegt hij zn tranen weg. Robbie legt de tas naast Matthy neer en veegt dan ook nog eens met zn handen over de wangen van Matthy. 'We doen je shirt gewoon als laatste? Of niet?' 'Laatste' zegt Matthy. Robbie knikt en doet de schoenen en sokken van Matthy uit. 'M-mag ik dalijk ook eventjes slapen?' Robbie kijkt op en knikt. 'Tuurlijk maatje, geef gewoon je grens aan, dat mag jij' zegt Robbie en maakt de riem van Matthy los.
'Eventjes je kont optillen' zegt hij. Matthy werkt mee en heeft al snel zn zwembroek aan. Zelf doet hij zn shirt uit. 'Moet ik je insmeren?' Matthy knikt en gaat staan. Voorzichtig smeert Robbie hem in. 'Wil je je handdoek nog even om je heen?' Matthy knikt en krijgt hem om hem heen. Robbie stopt alle kleren in de tas en neemt hem dan mee. Hij slaat zn arm om Matthy zn middel en wrijft over zn zij. Bij de andere blijft Matthy bij Robbie staan. 'Miel, wil je dalijk wel alsjeblieft de grenzen van Mat accepteren' vraagt Robbie. Milo knikt en kijkt Matthy aan. Zachtjes glimlacht hij. Ook hij wist dat Matthy zich ongemakkelijk gaat voelen.
JE LEEST
Hoe is hij?
ФанфикRobbie en Matthy zijn beste maatjes, maar Rob wilt weten hoe Matthy denkt. Hoe Matthy zich voelt en hoe hij is. Dit boek is gebaseerd op het nummer 'hoe is hij' van Ruben Annink