16

118 7 0
                                    

Matthy schrikt wakker van een hand op zn kont. 'Hey' zegt Robbie zacht. 'Heb ik je wakker gemaakt' vraagt Robbie zacht. Matthy knikt en legt zich nog even terug. Niet veel later gaat de bel. 'Ik ga even het eten aannemen, goed?' Matthy knikt en gaat van Robbie af. Robbie staat op en loopt naar de deur. Hij neemt het eten aan en loopt weer terug.

'Ik voor ons alle 2 gepakt dus als je ook wilt mag je gewoon pakken' zegt Robbie en zet de schaal op tafel. Matthy knikt klein en kijkt er twijfelend naar.

'Wat ben je dik geworden' waren de woorden van zn pa, toen die de trui van Matthy uitdeed.

Matthy blijft naar de schaal sushi staren en weet niet dat Robbie hem bezorgd aankijkt. 'Wat is er lieverd, je mag gewoon eten, dat is goed' zegt Robbie. Matthy schud zn hoofd zacht en trekt zn benen op naar zn borst en trekt zich terug van de realiteit. Robbie eet rustig door, maar laat zn blik op Matthy hangen. Er is wat gebeurd in de tijd van de opnames, dat kan niet anders. Matthy gedraagt zich nooit zo. Al helemaal niet bij Robbie.

'Matthy, wil je mij alsjeblieft vertellen wat er is' vraagt Robbie als hij alles heeft opgeruimd. Matthy schud zn hoofd. 'Waarom niet lieverd, ik kan je helpen' zegt Robbie. Matthy schud zn hoofd. 'Weet dan alsjeblieft dat je altijd naar me toe mag komen als je het wel wilt vertellen' zegt Robbie en wrijft met zn duim over de schouder van Matthy. Matthy zucht zachtjes.

'Papa stond aan de deur' begint hij zacht. Robbie knikt klein. 'Hij stapte binnen, maakte de deur dicht en gooide me op bed. Hij kleedde me uit en daarna zichzelf en toen heeft ie allemaal opmerkingen gemaakt en daarna me opnieuw verkracht, waarna hij weer is gegaan, ik heb me snel aangekleed en ben hierheen gegaan en ben in bed gaan liggen en huilen' zegt Matthy zacht. 'Lieverdje toch' zegt Robbie zacht. 'Ik zal dit nooit bij jou doen, ik doe alleen dingen met jou als jij dat ook wilt' zegt Robbie. Matthy knikt klein. 'Zal ik even een soa test voor jou pakken?' Matthy knikt klein. 'Doe je dan alvast je boxer voor me uit?' Matthy knikt klein en Robbie loopt naar de badkamer.

'Eventjes wachten nu, zal ik je boxer weer aandoen' vraagt Robbie. Matthy knikt klein en Robbie doet hem aan. Voorzichtig trekt Robbie, Matthy in zn armen. Ze blijven even zo zitten tot de uitslag bekend is. 'Je hebt geen soa lieverd' zegt Robbie als hij kijkt. Matthy knikt en Robbie gooit hem weg. Hij gaat weer bij Matthy zitten. 'Ik ben trots op je dat je het me hebt verteld' zegt Robbie. Matthy knikt klein.

'R-rob?' Robbie kijkt Matthy aan en knikt. 'W-wil je mij misschien m-masseren' vraagt Matthy zacht. Robbie glimlacht. 'Altijd lieverd' zegt hij. Matthy knikt en staat op met Robbie. 'Je hoeft niet bang te zijn voor mij antwoord, oke? Ik zal bijna altijd ja zeggen, vooral bij jou' zegt Robbie. Matthy knikt.



'Trek je jas maar aan
'T zijn koude nachten
En neem een paraplu mee voor de regen
Hij zal dan nu alvast wel op je wachten
En ik hou jou nu niet meer tegen'

Hoe is hij?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu