3

165 11 0
                                    

Als Koen zn bord leeg heeft staat hij op en maakt zacht de deur open. Hij vind het zielig om Matthy zo te zien. Hij is nooit zo geweest, tot 2 weken terug. 'Maatje' zegt Koen zacht. 'Nee! Ga weg! Ik verpest het toch!' Koen schuift naast Matthy en trekt hem in zn armen. 'Laat me! Ga weg!' 'Rustig Mat, ik ga nergens heen, tot jij weet dat je het helemaal niet verpest' zegt Koen. 'Nee!' 'Jawel maatje' fluistert Koen. 'Laat me!' Koen zucht zachtjes, hij gaat hem nooit rustig krijgen. 'Ik ga even iets pakken maatje' zegt Koen en stapt uit de bus.

'Rob kun jij gaan en een flesje water voor hem meenemen' zegt Koen. Robbie staat meteen op en loopt naar de bus. 'Mat maatje, ik ben er' zegt Robbie. Hij gaat naast hem zitten en opent het flesje water. 'Kom we drinken eventjes wat' zegt Robbie. Matthy neemt het flesje aan en neemt een paar grote slokken. Meteen word hij rustiger. 'Kom eens tegen mij aanliggen' zegt hij zacht. Matthy nestelt zich tegen Robbie aan en brengt de hand van Robbie naar zn haar. Zachtjes gaat Robbie erdoorheen.

'Gaat ie weer' vraagt Rob na eventjes. Matthy knikt. 'Weet alsjeblieft dat je niks verpest, oke? Ook jij hebt wel eens een mindere dag en dat mag! Iedereen is hier bezorgd om jou' zegt Robbie. 'Sorry' zegt Matthy zacht. 'Je hoeft echt geen sorry te zeggen hiervoor Mat, echt niet. Wij en voornamelijk ik wil dat je je hoofdje leeg kan maken bij ons en dat als er iets gebeurd, je je ook echt mag afmelden, ook als we opnames hebben. Wij houden van jou, omdat jij de Matthy bent die wij al heel lang kennen en we merken wanneer er iets mis is, maar het is aan jou om je uit te spreken' zegt Robbie. Matthy knikt.

'Zullen we weer terug?' Matthy haalt zn schouders op. 'Wil je je shirtje aan' vraagt Robbie. Matthy schud zn hoofd. 'Wat als ze me raar aan gaan kijken?' Robbie schud zn hoofd. 'Luister eens heel goed lieve, lieve Matthyas. Niemand gaat raar omkijken, we houden van je op de manier hoe jij bent en af en toe zit daar een Matthy bij die over stuur is. Hebben we daar ooit raar naar omgekeken? Nee! Matthyas we zijn er voor je' zegt Robbie. Matthy knikt en gaat rechtop zitten. Samen stappen ze uit de bus en legt Matthy de handdoek in de bus. Voorzichtig slaat hij zn armen nog eens om Rob heen. Robbie wrijft over zn rug en geeft een kusje op zn hoofd. 'Maak nog eventjes lekker plezier, we gaan dalijk weg, maar alleen als jij daar klaar voor bent, anders blijven we lekker hier en gaan we alvast lekker slapen' fluistert Rob. Matthy knikt en stapt de jacuzzi in.

Milo pakt zacht de hand van Matthy en wrijft erover. 'Je bent gesloopt, hm? Ik zie het aan je' zegt hij. Matthy knikt zacht. 'Had je een paniekaanval net?' Matthy knikt klein en word in de armen van Milo getrokken. 'Mat toch' fluistert Milo. Matthy legt zn hoofd tegen de borst van Milo en kijkt naar de andere jongens. 'Lig je oke?' Matthy knikt klein. 'Je mag van mij ook je ogen sluiten, ik laat je lekker zo liggen' zegt hij zacht. Matthy knikt en sluit zn ogen. Hij slaat zn armen rond de middel van Milo. 'Mag ik in je haar kriebelen' vraagt Milo. 'Voorzichtig' hoort hij zacht. 'Ik doe altijd voorzichtig maatje, vooral als je je al slecht voelt' zegt Milo. Matthy knikt en valt door de rust inslaap.

Hoe is hij?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu