4

140 8 0
                                    

Matthy kijkt om hem heen als hij wakker word. Waar is hij? En waar is de rest? Waarom is het donker? En waarom ligt hij op een matras en heeft hij een trui aan? Naast hem ligt Milo, maar die slaapt nog diep. Hoe laat is het eigenlijk?

Robbie is van de 3 heren als eerste wakker rond een uur of half 9 en kleed zich aan. Rustig loopt hij naar buiten om te kijken hoe Matthy en Milo hebben geslapen. Buiten is deze keer enkel Milo wakker en ligt Matthy helemaal verwikkeld in de deken naast het bed en kan hij ieder moment er vanaf vallen. 'Hey Miel, heb je oke geslapen' vraagt Rob. Milo knikt. 'Ik heb echt wel goed geslapen alleen Mat is vaak wakker geweest' zegt hij. Robbie knikt en tilt de jongen weer op het matras. 'Ga jij er alvast in maatje' vraagt Robbie. Milo knikt en met een beetje hulp zit hij weer in het water.

Matthy schrikt rechtop van een droom. Ook al is het iedere keer dezelfde droom. Hij heeft er gewoon een trauma aan opgelopen. Hij haalt zn neus een paar keer op en wrijft in zn ogen. Milo gaat bij hem staan en kijkt hem aan. 'Zullen we je nog eventjes erin zetten en dan sluiten we over een kwartiertje de video af' zegt Milo. Matthy knikt klein en doet zn trui uit. Hij steekt zn armen uit naar Milo, die hem uit de dekens tilt het water in.

'M-mag ik er nu uit' rilt Matthy. Koen knikt en geeft de handdoek aan. 'Kom maar maatje' zegt Koen. Hij slaat de handdoek om Matthy heen en laat hem uitstappen. Meteen gaat Matthy in de armen van Raoul staan. 'Voel je je nog oke?' Matthy haalt zn schouders op en sluit kort zn ogen. 'Wil je je hier lekker warm aankleden of liever dat we je naar huis brengen' vraagt Raoul zacht. 'Huis' hoort hij zacht. 'Dat is oke, dan gaan we lekker in de bus zitten. Voorkeur voor naast wie je zit' vraagt Raoul. 'R-rob.'

Robbie stapt in de bus naast Matthy. De 2 zaten met zn 2e helemaal achterin. Zo kon Matthy nog eventjes afschakelen. 'Heb je wel zin in het optreden vanavond' vraagt Robbie zacht. Matthy kijkt om en knikt zachtjes. 'Mag ik tegen je aanliggen' vraagt Matthy zacht. Meteen opent Robbie zn armen en nestelt Matthy zich erin. 'Is het goed als ik dalijk met jou meega naar jou huis' vraagt Robbie. Matthy knikt. 'Is oke' fluistert hij.

'We komen jullie vanavond ophalen met de bus, we komen toch hier langs' zegt Raoul nog. Robbie knikt en pakt de 2 tassen en gaat dan achter Matthy aan. 'Zal ik jou boven een trainingspak pakken' vraagt Robbie. 'M-mag ik misschien de trui van jou en dan mn boxer' vraagt Matthy. Robbie knikt. 'Altijd maatje' zegt hij en pakt zn reserve trui uit zn tas. Uit de tas van Matthy pakt hij een schone boxer en geeft het aan. 'Wil je wat drinken?' Matthy schud zn hoofd. 'Je mag wel pakken voor jou' zegt hij zacht. Robbie loopt naar de keuken en laat Matthy eventjes.

Hoe is hij?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu