13

126 7 0
                                    

Robbie staat tussen zn benen, terwijl Matthy een slokje water neemt. 'Was het gelukt in je studio' vraagt Matthy zacht. Robbie knikt en wrijft over de arm van Matthy. 'Wat wil je doen?' Matthy haalt zn schouders op. 'Je mag alles aan me vragen om te doen, behalve met je het bed in duiken en dingen doen die het daglicht niet kan verdragen' zegt Robbie. 'Niet? Ik dacht dat je dat wel wou doen met mij' glimlacht Matthy. Robbie schud lachend zn hoofd. 'Misschien als we een stel zouden zijn, zou ik het overwegen, maar we zijn allerbeste maatjes, dus nee' zegt hij. 'Jammer' zegt Matthy. 'Ja?' 'Nee ik zou 7 kleuren stront schijten na wat is gebeurd' zegt Matthy en zn glimlach verdwijnt. Hij kijkt naar zn schoot.

'Niet zo negatief maatje, je moet een meid vinden, die je snapt en die je vertrouwd. Samen met haar kun je het later proberen als je er klaar voor bent' zegt Robbie. 'M-maar ik val op jongens' zegt Matthy. 'Echt?!' Matthy knikt klein. 'En heb je al iemand op het oog?' Matthy knikt verlegen. 'Wie maatje of wil je dat niet zeggen' vraagt Robbie. Matthy haalt zn schouders op. 'Je mag me alles zeggen als je dat wilt' zegt Rob. Matthy knikt. 'I-ik- ik vind jou leuk Robbie' zegt Matthy zacht. 'Maar ik snap het als je me niet leuk vind en me niet mee-.' Robbie onderbreekt hem en drukt zn lippen op die van Matthy. 'Ik dacht dat je het nooit ging zeggen, maar ik vind jou ook super leuk maatje' zegt Robbie. Matthy vliegt in zn armen. 'Ik heb nog nooit een relatie met een man gehad en- en met Carolijn was- ja weet niet' zegt hij zacht. 'Ik weet het maatje, ik weet het allemaal, maar we nemen jou tempo aan. Ik kan op jou wachten' zegt Robbie.

Matthy kijkt op. 'Wil je dat voor mij doen?' 'Tuurlijk Mat! Heb ik ooit naar je neergekeken? Nee. Heb ik ooit iets gedaan wat te snel voor jou ging? Nee, toch? Ik heb alle tijd, we ontdekken gewoon samen' zegt Robbie. Matthy knikt. 'Dus lieve, hele lieve Matthyas Maarten het Lam. Wil jij mijn vriend zijn?' Matthy knikt. 'Heel graag' glimlacht hij. 'Gelukkig' zegt Robbie en drukt zn lippen op die van Matthy.

'Nou goed, terugkomend op mn vraag' zegt Robbie. 'Wat wil je doen' vraagt hij. 'Film kijken en knuffelen' zegt Matthy. Robbie knikt. 'Kom' zegt hij en ze gaan op de bank zitten. Matthy tussen de benen van Robbie. 'Ik lijk echt dik zo' zegt Matthy zacht en pakt wat vel bij zn buik. Robbie schud zn hoofd. 'Mat je bent op Koen na de lichtste van ons, weet je nog tijdens die opnames. Je bent helemaal niet dik. We schrokken allemaal dat je voor je lengte zo licht bent' zegt Robbie. Matthy knikt klein. 'Rust lekker uit, maak je hoofdje leeg en doe vooral wat voor jou fijn voelt en is' zegt Robbie zacht en zet de film aan. Ook legt hij nog een dekentje op Matthy.

Hoe is hij?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu