15

122 7 0
                                    

Matthy stapt het appartement van Robbie in. Zn pa stond voor de deur en heeft dingen met hem gedaan. Hij voelt zich nu alles behalve veilig bij hem in Ameide. Robbie was er nog niet, maar dat maakte hem niet uit. Hij kleed zich uit en gaat op bed onder de dekens liggen en barst in tranen uit.

Robbie staat voor het huis van Matthy. Zn auto is alleen weg en opnemen doet hij niet. Hij kijkt naar de locatie. Eindhoven. God, hij is bij hem thuis. Hij pakt zn auto en rijd ook rustig richting Eindhoven.

Zacht stapt Robbie de woonkamer in, maar daar is Matthy niet. Ook in de keuken is hij niet. Hij opent de deur van zn slaapkamer en ziet een bolletje onder de deken liggen. Hij gaat op het bed zitten en wacht. Misschien lag ie te slapen en dan maakte hij hem weer wakker. Hij ligt hier niet zonder reden dus het kan ook zijn dat hij wat aan het verwerken is.

Matthy kan zijn snikken na 10 minuten niet langer meer tegen houden en barst weer in huilen uit. Hij voelt de deken afgaan en iemand over zn arm wrijven. Hij spant zich aan en word meteen losgelaten. 'Lieverd, ik ben het Robbie' zegt Robbie zacht. 'Kun je me vertellen wat er aan de hand is' vraagt Robbie. 'Hey, lieverd hoor je mij' vraagt Robbie. Matthy huilt alleen maar harder en het doet Robbie pijn om te horen. Er is wat gebeurd, maar hij weet niet wat. Het enige wat hij weet is dat het zijn vriend heeft gebroken.

'Matje, kom eens hier' zegt Robbie en trekt hem in zn armen. Hij begint harder te huilen en trapt en slaat om zich heen. Geschrokken laat Robbie hem los. 'Lieverd wat is er aan de hand' vraagt Robbie. Matthy reageert niet, dus stapt Robbie uit het bed. 'Ik zal je even laten lieverd, ik ben in de woonkamer als je me nodig hebt' zegt Robbie en loopt de kamer uit.

Matthy veegt na 2 uurtjes zn tranen weg en gaat rechtop zitten. Hij is eindelijk weer rustig. Hij stapt het bed uit en pakt uit Rob zn kast een hoodie. Hij trekt hem aan en doet de capuchon op. Rustig loopt hij de kamer uit en loopt de keuken in, waar hij een glas water neemt. Hij zet het lege glas in de wasbak en loopt de woonkamer in, waar Robbie zit. Hij neemt naast hem plaats en kijkt mee met hem. Hij was wat op tiktok aan het kijken. Robbie praat niet en dat vind hij fijn.

Na eventjes legt Matthy zn hoofd op de schouder van Rob en pakt een hand van hem. Rustig speelt hij met de vingers van Rob en ademt een paar keer rustig in en uit. Robbie glimlacht en laat Matthy rustig in zn eigen gedachten. Er is een stilte, maar voor beide is hij fijn.

Robbie merkt dat Matthy langzaam stopt met het spelen met zn vingers en merkt hem nog meer tegen hem aanleunen. Hij trekt Matthy tegen zich aan en legt hem tussen zn benen. Matthy slaat zn armen rond de middel van Rob en sluit zn ogen. 'Ik maak je wel wakker als het eten er is' zegt Robbie zacht. Matthy knikt tevreden en valt in een onrustige slaap.




'En hoe is hij
En hoe heeft dit kunnen gebeuren
Was alles schijn
Hij heeft echt geen idee hoe mooi je bent
′T ging veel te snel
Heb je mij nu niet meer nodig
En weet hij wel dat hij mijn alles heeft gestolen'

Hoe is hij?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu