Matthy stapt de kamer in en doet zn sokken en broek aan. 'Wil je je trui terug' vraagt Matthy zacht. 'Als jij hem nog aan wilt dan laat je hem lekker aan maatje, ik heb zoveel truien en jij mag dan echt wel een lenen als je dat fijn vind' zegt Robbie. Matthy knikt. 'Zit mijn haar prima?' Robbie lacht. Het zat alle kanten op. 'Wil je het misschien even goed doen?' Robbie knikt en staat op. In de badkamer zet hij Matthy op het randje van het bad. Voorzichtig doet hij zn haren op de manier hoe Matthy het altijd heeft. Als ze klaar zijn gaat de bel. 'Ik pak eventjes mn pizza aan' lacht Robbie en rent naar beneden.
'Klaar voor?' Matthy knikt klein en doet zn in-ears in. 'Als iets is zeg je dat tegen me oke' zegt Robbie. Matthy knikt en ze rennen op. Meteen beginnen ze met zingen.
'Robbie ik moet weg' zegt Matthy zacht na 20 minuutjes. Robbie knikt. 'Ga maar maatje, ik kom zo als je je live locatie eventjes aanzet' zegt Robbie. Matthy knikt en loopt zo onopvallend het podium af. Hij stapt hun kleedkamer in en sluit de deur. Hij voelt zich alles behalve oke.
De duizeligheid neemt toe en hij gaat zitten. Al snel voelt hij een arm om hem heen. 'Alles oke' vraagt Robbie zacht. 'Hey wat ben je bleek, voel je je echt wel oke' zegt Robbie. De jongen valt hard tegen hem aan. 'Mat praat met me' zegt Robbie.
Verward opent Matthy zn ogen. Hij krijgt een flesje water in zn handen en hij kijkt er raar naar. Al snel geeft hij hem terug. 'Mat?' 'Wil slapen' mompelt hij. 'Mat in de bus, we gaan naar kantoor' zegt Rob. Matthy schud zn hoofd en sluit zn ogen. 'Matje toch' fluistert Robbie en tilt hem op. Zachtjes pakt Raoul de spullen en gaan ze naar de bus. Matthy word steeds slapper, wat betekent dat hij diep slaapt.
Robbie tilt de jongen over naar zn auto en zet hem daar neer. 'Doei Rob, tot morgen op kantoor' zegt Raoul. Robbie knikt en rijdt weg naar Eindhoven.
Matthy word wakker en kijkt om hem heen. 'Hey vriend' zegt Robbie. Matthy knikt klein. 'Voel je je weer oke?' Matthy knikt. 'Sorry' zegt Matthy zacht. 'Geen sorry zeggen' zegt Robbie en pakt de hand van Matthy. Zachtjes wrijft hij erover. 'Ik neem je lekker mee naar Eindhoven, dan pak je eens goed je rust' zegt Robbie. Matthy knikt en kijkt naar buiten.
Beide gaan meteen naar de slaapkamer toe en Robbie kleed zich uit tot zn boxer. 'Is het oke als ik-.' 'Doe wat jij wilt en wat jij fijn vind Mat, ik pas me aan aan jou' onderbreekt Robbie hem. Matthy knikt en kleed zich volledig uit. Rustig gaat hij in bed liggen en doet de deken op. 'Wil je knuffelen of niet?' 'Kleine lepel?' Robbie knikt en gaat achter Matthy liggen. 'Je hoeft je niet te schamen voor mij, oke?' Matthy knikt en Robbie streelt zacht de borst van Matthy. Beide vallen rustig inslaap.
JE LEEST
Hoe is hij?
FanfictionRobbie en Matthy zijn beste maatjes, maar Rob wilt weten hoe Matthy denkt. Hoe Matthy zich voelt en hoe hij is. Dit boek is gebaseerd op het nummer 'hoe is hij' van Ruben Annink