7

135 9 0
                                    

Matthy zit in zn eigen huis. Vandaag zouden de jongens blijven logeren en die kwamen dalijk. Kan hij dat wel aan? Jawel Mat, je mag je grens bij ze aangeven. Ze zullen zich vast wel gedragen.

De bel gaat en Matthy staat op. De deur opent hij en ziet Robbie staan, die naar binnen stapt. 'Hey' zegt Matthy. Robbie hangt zn jas op en opent zn armen. 'Hey Mat! Ik dacht ik kom wat eerder, als je dan nog eventjes je spanning kwijt wilt, kan dat' zegt hij lief en streelt de rug van Matthy. Matthy knikt. 'Wat wil je drinken' vraagt hij als ze de keuken inlopen. 'Ik pak wel zelf maatje, je hoeft dat niet te doen, behalve als je dat wilt' zegt Robbie. Matthy knikt en gaat op het aanrecht zitten. 'In dat geval mag je gewoon zelf pakken, daar vertrouw ik je wel mee' zegt Matthy.

Robbie gaat tussen de benen van Matthy staan en wrijft over zn arm. 'Vind je het eng?' Matthy knikt. 'Wat vind je eng maatje?' 'Dat mn grens niet word aangehouden en ze niet luisteren. Dat alles word gesloopt en dat ze me het 's nachts wakker houden' zegt Matthy. Robbie knikt. 'Ik help jou, als ze niet luisteren en over jou grens gaan dan zeg je dat en geef ik ze een tik. Ze mogen hier van jou overnachten en zullen zich aan jou moeten aanpassen. Jij niet aan hun! En als je het wilt kom ik naast je liggen vannacht, dan ben ik bij je als iets is' zegt Robbie. Matthy knikt klein en slaat zn armen om Rob heen. Voorzichtig wrijft Robbie onder het shirt van Matthy over zn zij.

'Biertje' vraagt Matthy de jongens. Alle 4 knikken. Matthy pakt 4 biertjes en brengt ze naar de jongens. Voor zichzelf pakt hij een glas water en blijft even in de keuken staan. Ze waren druk. Erg druk. Robbie kijkt om naar de keuken en kijkt in de blauwe ogen van Matthy. Hij glimlacht zacht en staat op. 'Staren is onbeleefd' zegt Robbie. Matthy reageert niet. Hij is afgezonderd. Robbie wrijft over zn rug. 'Zullen we even gaan zitten? Je bent aan het afzonderen' zegt Robbie. Hij pakt Matthy bij zn middel en helpt hem naar de bank. Hij hurkt voor hem neer en wrijft over zn knie.

'Wat is er aan de hand Rob' vraagt Milo. 'Hij is aan het afzonderen' zegt Robbie. Milo knikt en iedereen is stil. 'We zullen rustiger doen' zegt Koen.

Matthy komt weer bij en glimlacht naar Rob. 'Ja tortelduifjes genoeg, zullen we rustig film kijken' vraagt Milo. Matthy knikt en geeft de afstandsbediening aan. De andere zoeken een film uit en Matthy leunt tegen Robbie aan. 'We zijn rustiger nu' zegt Robbie. Matthy knikt en kijkt rustig mee met de film.

Hoe is hij?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu