'Robbie' zegt Matthy. Robbie loopt de woonkamer weer in. 'Ik krijg het niet uit' snikt hij gefrustreerd. Robbie knikt klein. 'Is het oke als ik je naakt zie' vraagt hij zacht. Matthy knikt en laat Robbie hem helpen. Robbie droogt Matthy eventjes af en doet dan de boxer aan. Hij helpt met de trui aandoen en trekt hem dan in zn armen. 'Je bent prachtig maatje, je hoeft niet bang te zijn voor mij. Ik doe alleen iets met goedkeuring van jou en je mag altijd eerlijk zijn' zegt Robbie lief. Matthy knikt. 'Wil je mij misschien vertellen wat er is gebeurd, want afgelopen 2 weken is Matthy niet meer Matthy' zegt Robbie. Matthy twijfelt.
Robbie gaat met Matthy op de bank zitten. Hij pakt de hand van Matthy vast en kijkt naar hem. 'Neem je tijd' fluistert hij. Matthy knikt, maar kijkt naar de grond. 'Papa was laatst hier. 2 weken geleden. Hij was dronken en zei dat ie geil werd van mijn lichaam. Toen heeft ie me verkracht' zegt Matthy en barst daarna in huilen uit. Robbie trekt hem in zn armen. Dit is alles wat Matthy dwarszit, dat merkt hij. Hij kent zn maatje. 'I-ik sl-slaap al w-weken op d-de b-b-bank' huilt hij. Robbie knikt en snapt waarom de jongen slecht slaapt.
Matthy word na een uurtje huilen weer wat rustiger. Alles had hij nu eventjes bij zn aller beste maatje eruit gegooid. 'Is dit ook waarom je er vaak niet was afgelopen 2 weken' zegt Rob zacht. Matthy knikt klein. 'Het is allemaal oke, ik ben super trots op jou dat je het hebt verteld aan mij en ik snap echt dat dit lastig is voor jou' zegt Robbie. Matthy knikt kleiner. 'Ben je moe?' Matthy knikt. 'Zullen we dan naar jou bed gaan?' Meteen schud Matthy zn hoofd. 'Heb je hem al verschoond' vraagt Robbie. Matthy knikt klein. 'Dan ga ik toch met jou mee en als het moet lig je volledig op mij, maar je hebt echt even een fatsoenlijk bed nodig om je slaap in te halen' zegt Robbie.
Matthy zucht uit als hij tegen Rob aan nestelt. Hij heeft zn trui aangelaten. Robbie maakt er geen probleem van en laat hem doen wat hij fijn vind. Dat doet hem goed, waardoor hij zich veilig voelt bij Robbie.
Robbie zn arm ligt om Matthy heen en houd hem vast. Matthy pakt de hand van Rob vast en brengt hem naar zn trui, die hij iets omhoog doet. Voorzichtig doet hij zn boxer een beetje naar beneden en legt de hand van Rob op zn lies. Zacht laat hij Robbie over het stukje lies wrijven. Hij ontspant en sluit zn ogen. Robbie glimlacht kleintjes en doet wat Matthy wilt.
Robbie legt zn andere hand in het haar van Matthy en kriebelt erin. Het was al 6 uur en ze moesten nog eten, maar Matthy lag al enkele uren te slapen. Diep en veilig in de armen van Robbie. 'Hmhm' kreunt hij zacht. 'Zullen we wat gaan eten over een uurtje worden we opgehaald' zegt Robbie. Matthy schud zn hoofd. 'Geen honger' zegt hij zacht. 'Kleed je dan wel alvast lekker om en maak je klaar, goed' vraagt Robbie. Matthy knikt klein en stapt uit bed. Hij loopt de kamer uit en Robbie bestelt een pizza. Als Matthy wilt mag hij altijd een stukje eten.
JE LEEST
Hoe is hij?
FanficRobbie en Matthy zijn beste maatjes, maar Rob wilt weten hoe Matthy denkt. Hoe Matthy zich voelt en hoe hij is. Dit boek is gebaseerd op het nummer 'hoe is hij' van Ruben Annink