Robbie stap het huis van Matthy in. Hij had inmiddels de reservesleutel gekregen. En ook Matthy heeft de reservesleutel van Robbie gekregen. Hij stapt de woonkamer in en ziet Matthy op de bank liggen. Hij had zich al afgemeld, wegens migraine. Rob is dus blij dat hij op de bank ligt. Zachtjes gaat hij naast Matthy zitten en wrijft over zn arm. Het is nog donker in het huis en hij vermoed dat Matthy dat ook zo wilt houden nu.
'Lieverd?' Matthy schrikt en gaat rechtop zitten. 'Sorry' zegt Robbie zacht. Matthy knikt klein en gaat weer liggen. 'Wil je wat eten' vraagt Robbie zacht. Matthy schud zn hoofd zacht en sluit zn ogen weer. 'Is prima, ga maar lekker slapen, ik blijf bij je' zegt Robbie zacht. Matthy knikt klein en legt zn hoofd op de schoot van Rob. Rustig valt hij in een lichte slaap.
De bel gaat, waar Matthy van wakker word. 'Sorry lieverd dat is mn eten' zegt Robbie. Matthy knikt en wrijft in zn ogen. Deze keer blijft hij rechtop zitten met een hand op zn voorhoofd. 'Gaat het schatje' vraagt Robbie als hij terugkomt. Matthy schud zacht zn hoofd. 'Mag je alweer paracetamol of moet je nog wachten' vraagt Robbie. Matthy haalt zn schouders op. 'Hoe laat heb je de laatste keer geslikt?' Matthy haalt zn schouders op. 'Weet ik niet. Heb de hele middag geslapen' zegt Matthy zacht. Robbie knikt. 'Ik geef jou er dan gewoon 2' zegt Robbie en loopt naar de keuken.
'Wil je ook een hapje' vraagt Robbie zacht. Matthy kijkt om in de ogen van Robbie en schud zacht zn hoofd. Robbie knikt en eet rustig door. Matthy legt zn hoofd op de schouder van Robbie en kijkt mee met de film die Robbie op heeft gezet. Robbie glimlacht en laat de jongen lekker liggen.
'Mat lief, gaan we naar bed?' Matthy ligt alleen al lekker te slapen. Voorzichtig duwt Robbie Matthy omhoog en kijkt. 'Owh' zegt hij zacht en legt hem neer. Voorzichtig tilt hij Matthy op en loopt naar boven, waar hij hem op bed legt en instopt. Hij kleed zichzelf nog uit en gaat achter Matthy liggen. Al snel valt hij inslaap.
Robbie word wakker van zn telefoon die afgaat. Raoul. Robbie gaat rechtop zitten en neemt op. 'Met Robbie van de Graaf' zegt hij. 'Hey maatje met Raoul. Ik heb Mat ook al een paar keer gebeld, maar we hebben opnames waar zijn jullie' zegt Raoul. Robbie kijkt naast hem. 'Ik ben bij Mat, hij slaapt nog. Ik weet niet of hij nog hoofdpijn heeft' zegt Robbie. 'Dat is goed, doe rustig aan wij komen wel naar jullie, want we komen toch met een kleine omweg langs Matthy op locatie' zegt Raoul. 'Isgoed tot zo' zegt Robbie en hangt op.
'Matthy?' 'Mat, lieverd' zegt Robbie. Matthy draait zich om en nestelt zich tegen Robbie aan. 'Zeg slaapkop je moet wakker worden' zegt Robbie en gaat door de haren van Matthy. Matthy rekt zich uit en opent zn ogen, waar hij in wrijft. 'Wat? Wil gewoon slapen' zegt hij chagrijnig. 'We hebben opnames schatje, de jongens komen zo hierheen en halen ons op' zegt Robbie. Matthy schud zacht zn hoofd en draait zich weer om. Hij sluit zn ogen en trekt de deken op. 'Ik leg 2 paracetamol en een glas water voor je neer lieverd, slaap je maar goed bij' zegt Robbie zacht en stapt de kamer uit.
Het chagrijnige gedrag van Matthy verraadde al genoeg voor Robbie.
'Je ogen blijven droog waar zijn je tranen
Het is je weer gelukt ze te verbergen
Vertel ze me nou maar alle verhalen
Want morgen is misschien te laat
Want morgen is misschien te laat'
JE LEEST
Hoe is hij?
FanficRobbie en Matthy zijn beste maatjes, maar Rob wilt weten hoe Matthy denkt. Hoe Matthy zich voelt en hoe hij is. Dit boek is gebaseerd op het nummer 'hoe is hij' van Ruben Annink