'Matthy ik ga je tegen mn borst leggen en ik wil dat je rustig probeert in te ademen' zegt Robbie en gaat liggen. Hij legt Matthy op zn borst en wrijft over zn zij. Als Raoul terugkomt, is het Matthy ook gelukt om rustig in te ademen. 'Goedzo! Nu weer rustig uit en dan weer rustig in en dat herhalen we eventjes' zegt Robbie zacht. Matthy volgt en komt weer op adem. 'Hier maatje drink rustig wat en dan blijft Robbie bij jou en ga ik beneden helpen met opruimen' zegt Raoul zacht. Matthy drinkt gulzig het flesje leeg en laat zich op bed vallen.
Hij voelt Robbie over zn buik wrijven en barst in tranen uit. Zn handen slaat hij voor zn ogen en hij snikt. 'Het is allemaal goed, je bent veilig en beneden zijn ze alles voor jou schoon aan het maken' zegt Robbie lief. 'De laatste keer- toen- er lag allemaal glas- omdat- omdat ik zo boos was op papa' huilt Matthy. Robbie knikt. 'Ik snap je maatje, we deden het niet met opzet, we wouden pannenkoeken voor jou bakken, maar dat liep iets uit de hand. Ik had moeten ingrijpen zoals beloofd, maar dat heb ik niet gedaan en dat spijt me, echt waar! Als ik iets kan doen om het goed te maken, moet je dat zeggen. Ik doe alles!' 'Er zijn voor me is genoeg' snikt Matthy. Robbie knikt en trekt Matthy in zn armen.
'Een massage is misschien ook fijn' snikt Matthy na. 'Tuurlijk maatje, nog iets?' 'Een kusje op mn lippen, alsjeblieft' zegt Matthy. 'Oh' zegt Robbie. 'Alsjeblieft' zegt Matthy en kijkt op. Zacht drukt Robbie zn lippen op die van Matthy en pakt zn wangen vast. Na een minuutje laten ze los en geeft Robbie nog een kort kusje. 'Wil je die massage nu of wil je die te goed houden voor een andere keer als de jongens niet zomaar binnen kunnen komen' vraagt Robbie. 'Dalijk als de jongens weg zijn, ik ben er echt aan toe' zegt Matthy. Robbie knikt. 'Dat is goed, dan blijf ik toch hier?' Matthy knikt.
'Zullen we dan nu nog even naar beneden gaan' vraagt Robbie. Matthy knikt klein en loopt achter Robbie aan. Beneden zijn de jongens net klaar met alles schoonmaken. Alle 3 staan met open armen en dus geeft Matthy ze alle 3 een knuffel. Ook Robbie heeft open armen, waar Matthy maar al te graag inloopt. Ze knuffelen en Robbie drukt een kusje op de kruin van Matthy. 'Wil je dat we gaan' vraagt Milo. Matthy kijkt om. 'We snappen het echt als je ons weg wilt' zegt Koen. Matthy haalt zn schouders op. 'Maatje we willen woorden horen, laat ons je stem horen' zegt Milo. 'Ik snap het ook als je wilt slapen, hm? Die paniekaanval was niet niets' zegt Raoul. 'We kunnen nog wel even een film kijken' zegt Matthy. 'Dan gaan we daarna naar huis, dan kun je lekker uitrusten' zegt Koen. Matthy knikt tevreden en gaat in de hoek van de bank zitten.
JE LEEST
Hoe is hij?
Fiksi PenggemarRobbie en Matthy zijn beste maatjes, maar Rob wilt weten hoe Matthy denkt. Hoe Matthy zich voelt en hoe hij is. Dit boek is gebaseerd op het nummer 'hoe is hij' van Ruben Annink