Was deze liefde het hijgen waard?
Ik weet nog dat ik dacht:
Kom snel, alleen nog door de hoge bomen.
(Hoor je me?)
Hoor de rivier in de verte stromen.
Niet weggaan, laat mijn hand niet gaan.
(Hoor je me?)
Luister nou, alles kan nog goed komen.Ik herinner me alles.
Hoe zonlicht jouw ogen kuste
en bruin gloeiend goud werd.
Hoe we mijn handschoenen deelden.
Fietsend op glad winterijs,
angstig gierend onder de sterrennacht.En hoe ik toen in juli ineen kromp,
omdat ik onze toekomst zag
in het liefdesverdriet van mijn vrienden.
Die lange, eenzame dagen: we waren gebouwd
om in maart uit elkaar te vallen.Ik weet nog dat ik mezelf moed in sprak:
Kom snel, alleen nog door de hoge bomen.
(Hoor je me?)
Hoor de rivier in de verte stromen.
Alsjeblieft, laat mijn hand niet gaan. (Hoor je me?)
Luister nou! Alles kan nog goed komen.Ik zal het niet vergeten.
Hoe jij jouw arm
om een ander sloeg.
Die ene decembernacht die we niet goed vergeten.
Een troost-parel hangend om mijn nek.
Al die keren. Nooit was er een blokkade.Ik wachtte telkens op jou aan de kade.
Rennend over hijgende hoogte.
Ik had je nodig, waar was jij?
Het is niet aan jou om voor mij te bepalen wat verraad is, want ooit zei je graag: "ik hou van je!"
en daarna zei je maar: "ik ook van jou."Ik weet nog wat ik wilde zeggen.
De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen.
De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen.De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen.
De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen. De wolven waren gewoon bomen. Alles kon goed komen. De wolven waren gewoon bomen.Was deze liefde het hijgen waard?
Herinner hijgend pijnlijk onze hoogte-
punten. Uitzichtloze controle, alcohol
druipend van mijn armen.
Groene flessen uit
mijn handen getrokken.
Water redde. Jij herinnerde mij.
Kuste mij voor het hek, voor je vrienden.
Ik vergaf je al die keren. Bad dat
het lot zich niet tegen ons zou keren.Bleef mezelf maar moed aanpraten.
Kom snel, alleen nog door de hoge bomen.
(Luister naar me)
Hoor de rivier in de verte stromen.
Niet weggaan, laat mijn hand niet gaan.
(Had je maar geluisterd)
Toe nou! Alles kon nog goed komen.
De wolven waren gewoon bomen.
Alles kon nog goed komen.
JE LEEST
Herdenkingstuin
PoetryEen priester zal ons nooit trouwen en ik zal alleen naar het altaar lopen. We zullen een gezin stichten zonder jouw moeders goedkeuring. In stilte ben jij de mijne met jouw golven om mijn ringvinger. Je omhelst me in de portiek en ik help jou met sl...