Chapter 14

57 2 0
                                    

Nanonood kami ni Tyler ng live ni Maine habang umiiyak siya!

Or should I say, nagda-drama!

["Why am I crying, you guys ask? I'm just sad as someone already took my Kuya Tyler away from me..."]

["Who took him away? You guys know who that person is. You guys already know who he is..! So, please don't ask anymore... It's making even more sad..."]

["Please, don't make me confirm it. They already posted meaningful contents on their Pumpon accounts. That should be enough for you guys. For us. For me..."]

At humagulgol na naman siya sa harap ng camera!

All I can say is grabe ang pagka-brocon ni Maine kay Tyler! At grabe rin ang pagka-brokenhearted niya dahil naging kami na nga ng pinakamamahal niyang kuya!

Kaya pinapunta ko na si Tyler sa condo ni Cath dito rin sa BGC kung saan nag-iistay ang mama ni Tyler at ang step-sister niya para kausapin ito nang masinsinan!

In the end, sinama na rin ako ni Tyler papunta doon dahil gusto rin akong makausap ng mama niya!

"So, you and Tyler's already a thing now?"

Ang tanong sa'kin ng mama ni Tyler habang naglalapag ng snacks sa harap ko!

"Y-yes po, Ma'am."

Ang medyo kinakabahang sagot ko naman sa kanya! Medyo nakaka-intimidate kasi siya, eh! Siya ata pinagmanahan ni Tyler! At medyo magkahawig din sila!

"Don't be scared at me! Hahaha! I'm already full! I won't eat you!"

At napangiti ako sa biro niya!

Hindi naman pala siya gaanong nakakatakot!

"And just call me Mom. Ma'am is too formal. You're my son's first ever boyfriend, anyway!"

"Okay po, Mom."

"Uhm... Can I ask po, Mom? Are you really fine for Tyler having a boyfriend?" Tanong ko pa!

"Of course, I am! As long my son's happy with you, I'm completely fine with it! He even let me re-marry, so I'm also letting him love whoever he wanna love, too!"

"Even though, I have a history of all of my exes ended up at the hospital and some of them already at the heaven?"

At medyo natigilan siya sa tanong ko!

"Does Tyler have told you already what happened to his and Cath's biological father and my second husband which is Maine's father?"

"He told me about them, Mom. That they're already at the heaven, too."

"Yes, they are..."

Agad naman akong nag-sorry dahil na-bring up ko pa ang mga nangyari sa mga naging asawa niya, at sinabi naman niyang okay lang daw ito!

"You know, Chris, I salute you for daring to love again after it happened to you five times already..."

"As for me, I already gave up on love as I got scared it might happened again to me..." Dagdag pa ni Mom!

"Aren't you scared for Tyler that what happened to my exes and to your husbands might also happened to him knowing me and your son's already together?"

"I admit I'm also scared. But Tyler really likes you, so what can I do about it?"

At napangiti ako sa sinabi ni Mom!

"What I'm scared the most is when something bad really happened to my son and you left him alone." Dagdag niya pa!

Bees In My Stomach (BL) Tahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon