POV: Samantha
Siedzieliśmy właśnie na sądowym korytarzu czekając na wywołanie nas do zeznań. Przysięgam, nigdy w życiu nie byłam tak zestresowana. Mimo iż przebieg całej rozprawy i każde wypowiedziane przez nas słowo ćwiczyliśmy przez ostatnie dwa tygodnie z Richardem po kilka razy dziennie i nawet wywołana w środku nocy wyrecytowałabym je z pamięci, denerwowałam się. Ja i Nathan jesteśmy oskarżonymi w tej sprawie i będziemy na całej rozprawie. Będziemy słuchać zeznań wszystkich. Na razie na sali jest tylko skład sędziowski, nasz obrońca, prokurator i Luke- oskarżyciel posiłkowy.
-Na salę prosimy Samantha Harris oraz Nathana Hendersona. Usiądą państwo w ławie oskarżonych.
Przełknęłam głośno ślinę, a żołądek zawiązał się w supeł. Od trzech dni prawie nic nie jadłam. Nie mogłam nic przełknąć, a gdy mi się udało, po chwili zwracałam to w toalecie.
Zajęliśmy z Natem swoje miejsca, a za nami ujrzałam Richarda, który uścisnął nam dłonie i uśmiechnął się pokrzepiająco. Po chwili sędzia Atkinson postukał swoim młotkiem i rozpoczął przemówienie:
-Witam wszystkich zebranych dziś na sali sądowej. Zebraliśmy się tutaj w związku z wnioskiem oskarżyciela posiłkowego, Lucasa Decker, który mówi o wznowieniu śledztwa w sprawie zdarzenia samochodowego z dnia 15.05.2021, w którym śmierć poniósł William Decker, brat oskarżyciela. Prokuratura wierzy, iż zebrane w toku sprawy materiały dowodowe przeciwko oskarżonym, Samanthcie Harris oraz Nathanowi Hendersenowi udowodnią ich winę. Według zarzutów prokuratora są oni winni spowodowania wypadku ze skutkiem śmiertelnym pod wpływem substancji odurzających, nieudzielenie pierwszej pomocy ofierze, ucieczkę z miejsca zdarzenia oraz zatajenie w sprawie brania udziału w tymże zdarzeniu. Rozpoczynamy rozprawę sądową od przemówienia prokuratora.
Po słowach sędziego i wypowiedzeniu wszystkich zarzutów, które nam postawiono, totalnie wyłączyłam się z dalszych przemówień. My z Nathanem dostaliśmy zakaz składania zeznań, mieliśmy obydwoje skorzystać ze swoich przywilejów i pozostawić mówienie Richardowi.
Po przemówieniu prokuratora, zaczął mówić nasz obrońca, a później został przesłuchany Luke.
-Wysoki sądzie, ta dwójka regularnie zażywa narkotyki, jestem przekonany, że to oni wciągnęli mojego brata w to świństwo! Napewno oni prowadzili to auto, a mojego brata tylko przerzucili na przednie siedzenie!
-Panie Decker- Richard wstał- Proszę opanować emocje i zwrócić uwagę na fakty. Wiem, że jest pan wstrząśnięty śmiercią brata, jednak jest to sala sądowa i tutaj trzeba być opanowanym.
Gdy sędzia skończył mówić, Richard, który ciagle stał zaczął:
-Panie Decker, zarówno pani Harris jak i pan Henderson mieli przeprowadzone bardzo zaawansowane testy, które sprawdzają obecność środków psychoaktywnych. Dodatkowo szczegółowa morfologia jest w stanie potwierdzić, czy dana osoba korzystała z używek w ciagu ostatnich sześciu miesięcy. Obydwa wyniki były negatywne, więc zaprzeczam pana teorii o narkomanach na tej sali. Dodatkowo w wyniku śledztwa oraz oględzin zwłok na miejscu zdarzenia, pan William Decker miał zmiażdżone obydwie kończyny dolne i wydostanie jego ciała z pojazdu wiązało się z przyjazdem ekipy strażackiej oraz wycięcia kilku elementów karoserii. Tak więc, podrzucenie zwłok na fotel kierowcy niestety było niemożliwe. Dodatkowo ślady na kierownicy, potwierdzają w stu procentach zgodności, że kierowcą był William Decker, a jego organizmie wykryto całą tablicę Mendelejewa.
Nasz adwokat puścił nam oczko i usiadł na swoje poprzednie miejsce. Rodzice mieli rację co do jego kompetencji. Gość naprawdę zna się na tym, co robi. Nathan ciagle ściskał moją dłoń pod stołem, przy którym siedzieliśmy.
CZYTASZ
ON THE SAME SIDE | ZAKOŃCZONE
Roman pour AdolescentsPrzyjaciele od dziecka, których drogi rozeszły się nagle i nikt nie wie dlaczego. Łączy ich mroczną tajemnica. Czy to jest powód ich nienawiści, która trwa już trzy lata? Czy są w stanie zakopać topór i stanąć po jednej stronie? +18 !!! Zawiera treś...