12. Bölüm: Vega Krallığı'nın Veliahtı

25 12 19
                                    




❀𝔹𝕠̈𝕝𝕦̈𝕞 𝟙𝟚❀

❀𝕍𝕖𝕘𝕒 𝕂𝕣𝕒𝕝𝕝ı𝕘̆ı'𝕟ı𝕟 𝕍𝕖𝕝𝕚𝕒𝕙𝕥ı❀



"İçeceğinin." Dalgınca düşündüm. Elimden düşürdüğüm bardağı, garsonun ısrarlarını... Böyle bir şey olabilir miydi? Ama eğer o içecek zehirliyse Gökay bana bilerek çarpmış olabilirdi. Nasıl bildi? Yoksa sadece tesadüf müydü? Belki de sadece ben abartıyordum. Kim, neden daha veliaht bile ilan edilmemişken böyle bir şey yapsın? Leyli'nin "İyi misiniz?" diye sormasıyla düşüncelerimi savurdum.

"Evet. Sadece bunu kimin yapmış olabileceğini düşündüm."

"Kimin yapmayacağını düşünürsek daha kolay olur."

"Şüphelendiğin biri var mı?"

Kulağıma eğildi. Kimsenin bizi izlemediğinden emin olduktan sonra dudaklarından bir isim çıktı. "Prens Gökay'dan şüpheleniyorum."

"Neden?" dedim yüksek bir sesle. Leyli kaşlarını çattı. "Bunu beklemiyordum." dedim fısıltıyla. Kesinlikle bunu beklemiyordum.

"Düğünden önceki gün çok dalgındı. Eftal'da aynı fikirdeydi." Başımı sallayarak geri çekildim. "Dikkatli ol. Eğer birilerinin amacı tahtsa sıra sana da gelecektir." Bugün ikinci kez duymuştum bunu. Ve ikisi de boş yere dememişti. Leyli'den biraz uzaklaşıp köşeye geçtim.

Aklında neler var Gökay? Düşmanım mısın, dostum mu?

Kraliçe bahçeye geldiğinde herkes hafifçe başını eğerek kraliçeyi selamladı. Başındaki büyük gösterişli taca istemsizce baktım. O sırada Çise kraliçeye yaklaşıp bir şeyler söyledi. Kraliçe başıyla onayladı. Yakın bir yerden birinin sesini duydum. "Sizi ilk ben tebrik etmek istedim Prenses Yasmin." Sese döndüm.

"Henüz ilan edilmedi Muhafız Togay." dedim gülümsemeyle. Kehribar rengi gözlerini kıstı ve üstündeki gri muhafız üniformasını düzeltti. O ana kadar hiç dikkat etmemiştim. Doğrusu bunu düşünmeye dahi vaktim olmamıştı. Beni saraya getiren muhafızların üniformaları mordu. Neden üniformaların renkleri farklıydı? Bir anlamı mı vardı? Aras olsaydı şuan kesin bilirdi. Ne yapıyordu acaba?

Togay "Ben yinede tebrik etmek istedim." dedi geveleyerek. Gülümsemeye devam ettim. "Sizi rahatsız etmeyeyim."

"Rahatsız etmiyorsunuz. Sadece ne cevap versem bilemedim." dedim hızlıca.

"Eğer bir sorunuz olursa veya yapabileceğim bir şey sadece söyleyin."

"Aslında..." dedim duraksarken. Dayanamayıp "Biliyorsunuz ben sarayda büyümedim. O yüzden bilgisizliğimi mazur görün ancak muhafız üniformalarının renklerini merak ediyorum." diye sordum.

"Beş renk var. Altın, gri, beyaz, mavi ve mor. Altın üniformalı muhafızlar kralı ve kraliçeyi korur. Gri üniformalı muhafızlar yeni yetişen mavi üniformalılara eğitim verir. Beyaz üniformalılar sarayı korur ve mor üniformalılar zindanlarla, suçlularla ilgilenir."

"Bir savaş çıktığında..." dedim sorarak.

"Zorunlu bir durumda altın üniformalı muhafızlar ve beyaz üniformalı muhafızlar hariç bütün muhafızlar gidebilir. Çok büyük bir savaş çıkmadığı sürece zaten şövalyeler savaşır."

"Teşekkür ederim." Gülümsedi ve başıyla selam vererek uzaklaştı.

Bir süre sonra kral kraliçenin tacıyla aynı boyutta ve gösterişte tacıyla bahçeye geldi. Arkasında ise ellerinde birer büyük kadife kutu buluna iki muhafız vardı. Hafifçe başımızı eğerek selam verdik. Kral yerine geçerken konuklar rahatça izleyebilmek için bahçenin ortasından çekilip kenarlara sıra halinde dizildi. Tedirgince tırnaklarımla oynadım.

Ne yapacağını unutma Esrigün.

Sakın unutma.

Kral hafifçe öksürürken kraliçe kralın yanına geçti. Bahçe sessizdi. Herkes kralın konuşmasını bekliyordu. Kral "Veliaht ilan törenine hoşgeldiniz." diyerek konuşmaya başladı. Ancak o an bahçeye gelen Gökay krala selam vererek yanımdaki boşluğa geçti.

Fısıldayarak "Merhaba veliahtım." dedi alayla. Hiçbir cevap vermeden kralı dinlemeye devam ettim.

"Herkesin veliahtımı ilanım için heyecanlı olduğunu biliyorum lakin aceleye lüzum yok. Öncelikle hala içimdeki kedere rağmen bu ilan beni biraz zorlasa da biliyorum ki krallığım veliahtsız kalamaz. Krallığımın geleceği için kararım kesindir. Sizin de kararıma saygı duyacağınızı düşünüyorum."

Sanki itiraz etme seçenekleri var.

Kral eliyle beni gösterdiğinde sakin kalmaya çalıştım. "Yeni veliahtım, Vega Krallığı'nın gelecekte taht sahibi kardeşimin kızı Prenses Yasmin."


-


Yeni veliaht.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: 7 days ago ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Sahte VeliahtHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin