Part 23

8 0 0
                                    


Slova u knjizi su igrala krivudavu igru dok je Magda pokušavala da čita. Bila je umorna, strašno umorna. Krupne suze padoše na tekst.

- Gospođice Laslo, jeste li dobro? - čula je Ištvanov glas kroz vrata - Mogu li da uđem?

- Možete. - odvratila je trudeći se da joj glas zvuči normalno.

- Plakali ste?

- Ja...

- U redu je, nije moje da Vas ispitujem.

- Jesam, plakala sam. Sve mi se skupilo.

- Razumem, slana voda leči kroz krv, suze ili znoj. Ne znam ko je to rekao, ne sećam se. Znam da sam se uvek pitao zašto su preskočili more.

- Nisu.

- Oprostite, šta nisu?

- Preskočili more, izreka glasi: "Lek za sve je slana voda - znoj, suze ili more."

- Oh, onda sam ja neznalica, šta da se radi. - nasmešio se.

- Rekla bih da niste, samo ste se potrudili da mi skrenete tok misli. To je lepo od Vas.

- Mogu li Vam nekako pomoći?

- Koliko već radite za Kristijana?

- Ne dugo, oko pola godine. Nasledio sam oca na toj poziciji.

- Morali ste?

- Morao? Oh, ne. Razumem šta mislite, ali moram Vam reći da gospodin Veber nije neko ko ugnjetava ljude. Spasao je život mom ocu.

- Kako?

- Umirao je. U četvrtoj fazi raka puste Vas kući, zvanična medicina ne nudi rešenje.

- Kristijan je izlečio Vašeg oca?

- Jeste, ne znam kako. U jednom trenutku je ležao, svaki pokret je predstavljao agoniju, u drugom je normalno sedeo i gledao svoj omiljeni fudbalski tim. Mama i on su otišli na more, čovek sa šezdeset godina vesla na dasci.

- Niste se nikada pitali kako?

- Iskreno? Nije me briga.

- Znali ste da je Kristijan, ovaj, čudan kada ste počeli da radite za njega?

- Mislite da li sam znao da je vampir? - nasmešio se - Nisam, dobio sam detaljna uputstva od oca i posebno pismo koje sam trebao otvoriti mesec dana kasnije. U njemu je bila ispričana priča moje porodice koja radi kod gospodina Vebera više od trista godina.

- Dakle pamtite ga i kada ste bili dete?

- Da, često mi je išao na živce, jer mi je uzimao oca koji nekada mesecima nije bio kući. Verujte mi mrzeo sam ga zbog toga.

- A sada?

- Sada ga ne mrzim, samo mi ide na živce.

- Zašto? - upitala je uz osmeh.

- Ah, konačno, smešak na Vašim usnama. Tvrdoglav je i ja sam, tako često dođemo u sukob.

- Bez posledica po Vas?

- Magda kakav god da je Kristijan, imam u njega više poverenja nego u neke ljude sa kojima sam odrastao. Verujem da ga mi u stvari zamaramo. Ponašamo se kao razmažena deca prema roditelju koji ima jaaakooo puno iskustva.

- Koliko iskustva?

- Kao vampir trista četrdeset tri godine.

- A ukupno?

- Šta ukupno?

- Koliko je imao godina kada je pretvoren?

- Pokušajte proceniti sami.

Tajne Petrovaradinske tvrđaveWhere stories live. Discover now