פרק 4

8 4 0
                                    

הצלצול נשמע, מבשר על סוף היום. רוי התמתח, כמעט תוקע סנוקר בפרצופו של אדם לידו, וישר מתקפל בחזרה אל תנוחת השינה הראשונית.

"מה קרה, לא ישנת טוב בלילה?" אדם מפהק, כנראה גם עליו עברו שיעורים לא קלים.

רוי הנהן. "ישנתי מאוד טוב, אבל זה פשוט עשה לי חשק לעוד, ועכשיו אין לי כח לזו-ז" התמסכן רוי, ואדם התרומם, מרים את תיקו.

"היי! לאן אתה חושב שאתה בורח! פורע חוק שכמותך!" רוי לא התכוון לוותר, ובקפיצה היה על גבו של אדם המסכן, מכוון אותו כבהמת משא, ומרגיש די טוב עם העניין.

"מי שמדבר על פורעי חוק..." נשמע אדם תחתיו, ורוי טפח על כתפו בעידוד. "רוצה לדבר על זה? נשמע שקשה לך..." ליטף את אחורי ראשו בהשתתפות, מקבל נעירה חד משמעית מכוונו של אדם. לא שזה אמור להפריע לו, קילו או שניים נוספים על גבו, הוא היה גורילה כבר מאז שנולד. אמנם, רוי לא היה ברגע הלידה, אבל הוא בטוח שרעידת האדמה שהייתה באותו היום בו נולד מיוחסת אליו.

אדם אמר אז שרעידת האדמה הייתה בכלל בצפון, אבל רוי אמר: קל וחומר! תראה עד איפה הגעת! ואדם היה מוציא לו לשון בפנים מכורכמות ושואל בהתגרות אם הוא מקנא בשרירים שלו, ולמה הוא פשוט לא שמח עם שק העצמות המדובלל שהוא קיבל, שאפילו גשם לא ירד ביום בו נולד, סימן שלאף אחד לא הזיז אם נולד עוד ילד חסר... חסר כל מיני דברים שלא תורם כלום לעולם.

ואז רוי היה עונה, שגם בלידה שלו לא קרה דבר.

ואדם היה מחזיר שכן, הייתה רעידת אדמה.

רוי היה מזדעק: אבל זה היה בצפון בכלל!

ואז לאדם היו נסתמות הטענות, כיוון שהוא לא המציא לראשונה את הטיעון הזה, שחזר נגדו כבומרנג, פוגע לו בשריר האגו הדי מפותח שלו.

בכל מקרה, כרגע רוי היה נהנה מייתרונות מימדי גופו של חברו, בועט תוך כדי בטום שעדיין ישן על שולחנו, פיו פעור בצורה מעוררת גיחוך ושיעול.

אז רוי השתעל, מקפיץ את טום לעמידה בעיניים מבולבולת, ואדם צחק בקול רם, כנראה גם שרירי הצחוק שלו מפותחים, או הריאות שלו עשויות פלדת אל חלד. לא שצריך את הבונוס של נגד החלודה, אבל לכל מקרה אפשר להוסיף שדרוגים.

"בוקר טוב!" טום התעורר לגמרי, על פניו חיוך זומם. אוקיי, איזה טום התעורר? השמח או הקונדסי?

"נו...? ועכשיו?" תקע בצלעותיו את חוד נעלו הלא מחודד כדבעי. זו הייתה נעל ספורט פשוטה לכל הדעות, אם לא מכלילים את הקונספירטורים שאומרים שהעולם שטוח, אז בטח שהנעל שלו מחודדת. משוגעים.

טום העביר יד בשיערו בחשיבות. "יש לי הרבה מצב רוח לגרום למורה ההוא לחשוב שנגמר העולם. מי איתי?"

אדם הרים את ידו, אבל רוי שדי שלט עליו, הוריד אותה מיד. "לא את המורה ההוא, עוד לא סיימנו את הדיון שלנו בנושא איזה חלום יותר גרוע לחלום. יש עוד הצעות טום? או שנסתפק בללכת ליער ולנסות לגרום לסנאים לרקוד הורה? ובכן, נראה שאתם מסכימים אז אנחנו יוצאים ברגע זה אל היער! קם און חמודי" ליטף שוב את ראשו של אדם הזועם מהייעוד שנתן לו רוי כרגע. חמור. או סוס. או כל דבר אחר שרוכבים עליו. דרקון?

טוב, זה נשמע לא רע בכלל! אדם הזדקף, משווה לעצמו את הדרת הדרקונים, ומיטיב את תנוחת רוי עליו. "זזים!"

וטום מיהר לידם, מלהג בקול את כל רעיונותיו המשוגעים ביותר, ועל איך קיבל את ההשראה בכך שמלך החלומות בכבודו ובעצמו נגלה אליו בעודו ישן, וגילה לו רזים וסודות אשר עיין לא שזפה מעולם.

אוזן, אדיוט.

זה בדיוק העניין! ראיתם עיין שהשתזפה מסוד? לעומת אוזניים שזופות כדבעי מסודות שסופרו במשך כל הדורות!

אתה מדבר גיבובי שטויות אחי, זה ביטוי וזהו זה!

אז זהו. הביטוי התרומם לתחיה שעה שישנתי את שני הקסומה ומלך החלומות נגלה אלי!

אנחה כפולה. 

מה אתה אומר!!!Where stories live. Discover now