פרק 15

6 4 0
                                    

טום היה נראה מעט מרוגז מהארכת הזמן שיצר רוי לעצמו, אבל שמר על ארשת מאופקת כל זמן שאדם הסתובב לכוונו בחיוך משועשע להחריד.

"אה..." בחור התקרב לשולחנם, אדם לא זכר את זמו אבל זכר שהוא בכיתה מעליהם. "איפה רוי?" הכניס את ידו לכיסיו והיה נראה הרבה יותר גבוה ממה שהוא באמת, למרות שאדם לא ידע מה הגובה באמת, ואם מוסיפים את זה שהוא נראה יותר גבוה ממה שהוא באמת מכניס אותו לפרדוקס בעניין הגובה, שהרי אין לו מושג איך-

"בעניין שאלת המליון?" אדם קטע את עצמו, וזה היה די מהנה, כי הרגיש את המחשבה האחרונה שלו מרוגזת על הקטיעה חסרת הנימוס.

הנער הנהן.

"טוב, כרגע הוא לא נמצא, יש לו... שוד לבצע. בכל מקרה אתה יכול לומר לנו את השאלה ואת השם שלך, והוא יחזור אליך בעניין התשובה" תלש אדם דף ממחברתו של טום מצומצם העיניים ובעל כוונות ברורות לנקם.

"אוקיי, אז ככה" התיישב ההוא ללא כל הזמנה מולם, והיה נראה ממש להוט. "אני רוצה למצוא את המכנה המשותף"

טום לא יכל לעצור בעצמו ופלט גיחוך, ואדם רק פער את עיניו במשהו שהיה אפשר לקרוא-דום לב מצחוק פתאומי.

הנער נראה מעט מעוצבן. "אני לא כל כך טיפש כמו שאתם וודאי חושבים. פשוט יש לי מכנה משותף מאוד ספציפי שאני רוצה למצוא, והמורה לחשבון שלי אמר שאין טעם למצוא אותו, וגם אם כן זה יותר מסובך ממה שזה נראה"

נו? "אז מה שני השברים הדורשים מכנה משותף?"

הנער חייך. "פאי וזווית סיבוב כדור הארץ"

שקט של תדהמה.

"באמת אין טעם לבדוק את זה... זה אפילו לא שבר!" אדם לא ידע מה הוא צריך להרגיש כרגע לנוכח טיפשותו, סלש חוכמתו של הנער מולו. יש מצב והוא בעצם מבקש ממנו לעשר מלח? אז הוא חכם או טיפש?

"יש טעם. דבר ראשון כל מספר הוא שבר, וזה למה אני פונה אליכם. אמרתם שאלות המליון דולר? בבקשה. אני צריך את השאלה לשבוע הקרוב בגלל שהתערבתי עם אחי הגדול על המספר הסופי, ואם לא אני הולך להפסיד מאתיים דולר. אם אני אנצח בהתערבות בזכות תשובה נכונה שתביאו לי, מאה דולר שלכם"

אוקיי, זה מתחיל להישמע טוב מעט מעט, אבל הרבה הרבה מוזר, מתובל בבלתי אפשרי. אבל אדם קצת סומך על רוי בעניין חרטוט בבטחון עם קמצוץ שכל והגיון וקמצוץ מכירת שטויות כעובדות גמורות, אז הוא מושיט יד ללחיצה.

"לא אמרת איך קוראים לך ומאיזו כיתה אתה" למרות שידע את החצי האחרון של השאלה, אבל אולי זה רשמי יותר ככה.

"אני דיוויד גולד, כיתה י"ב 1. תגיד לרוי שידבר איתי אם יש לו עוד שאלות שהוא רוצה שאני אענה עליהם על מנת לקבל תשובה נוספת שהיא בעצם שאלה נוספת שעליה אני צריך לקבל תשובה סופית וכמעט מוגמרת, שכן אולי אמצא בה אי הגיון וחור משווע" משך באפו, ואדם החליט שהוא לא טיפש, כי אם מטורלל, ובעניין החכם הוא צריך לברר מאוחר יותר.

"מה שתגיד" משך בכתפיו "מספר טלפון יש?"

דיוויד הנהן ושרבט אותו במהירות על הדף, ועזב.

טום ואדם החליפו מבטים, ובאחת פרצו שניהם בצחוק אדיר. מי בצחוק משועשע לחלוטין והמילה משועשע אפילו מקטינה מעוצמת הדברים, ומי בצחוק מרושע, שהמילה מרושע מזעירה מעוצמת הדברים ואפילו מעליבה את המונח. טוב, אי אפשר להאשים בכך את טום, כי הרי נולד פיסכופת בעל מחלות נפש רבות ומשונות.

לאחר כמה דקות של צחוק מרושע ומשועשע, הופיע רוי בפתח הכיתה, אוחז בזרועו של המנהל ברשמיות מה. טום ואדם התרוממו באחת, הכיסאות נחבטים אל הרצפה בבום חזק.

שאר התלמידים השתתקו, מביטים בתמיהה על המתרחש.

מה אתה אומר!!!Where stories live. Discover now