היום יש לו מבחן. רוי התהפך על המזרון הקשה, מסרב ליפול בחזרה למציאות הכואבת וחסרת הרחמים של חיי היום יום. ללכת או לא ללכת? שאלת המליון דולר. לשאלות של מליון דולר אם מסופקת תשובה, אז הרווח הוא מליון דולר? כי אם ככה רוי קם עכשיו לפתוח מעבדות מחקר של כל הנושאים עליהם ניסו המדענים למצוא תשובות וכינו את שאלותיהם הבלתי פתורות כשאלות מליון דולר.
הם סתם עצלנים, כי לכל שאלה יש תשובה, וגם להגיד: אני לא יודע, זה גדול ממני, גם זו תשובה שמתקבלת, לדעתו. אבל להגיד זו שאלת המליון דולר, הופך כביכול את כל האנושות חסרת מושג לגבי אותה תשובה, וגורמת לכולם לחשוב: וואי, איזה חכם הוא... אפילו הוא לא מצא תשובה!!
רוי נשבע בזאת כי ילך לפוצץ לכל אותם המדענים את האגו, ולפיכך עשה צעד ראשון ביום זה- לפתוח את העיניים אל מול השמש שפרצה לחדרו באין מפריע, או שמא יאמר, למנורת הנאסא שפרצה לחדרו בבוקר פנסי זה, ולמתוח את שריריו.
במה אמרנו המבחן?
רוי משך באפו, לא זוכר במדויק. הוא רק זוכר שיש לו מבחן היום, כל מידע אחר יתקבל בברכה, לא שיהיה לו מה לעשות עם המידע המיותר, כי הרי להתחיל ללמוד אליו עכשיו לא יקרה גם עוד שני מליונטאלפים שנים (מליונטאלפים זה זכר או נקבה?) ו- (כילו אם זה המצאה שלו, אז הוא יכול להחליט. אבל קשה לרוי להחליט בשאלות הרות גורל אלו, ובואו נאמר: שאלת המליון דולר) -שלוש שניות.
ואחרי זה כן יקרה?
תלוי.
אם יחזרו הדינוזאורים אז בשביל מה הוא צריך ללמוד על מאובנים, ואם העולם יהיה שטוח, אז בשביל מה צריך פיזיקה. בקיצור, הוא די בטוח שעוד מספר הזמן שציין ואין לו באמת רצון או זיכרון לחזור עליו שוב, הם יבחנו על דברים אחרים.
רגע!
עוד מליונטאלפ- בקיצור, הוא בכלל יהיה מבוגר! כאילו באופן יחסי, כי כמה הוא יכול להזדקן בזמן הזה... אבל הוא יהיה מבוגר ולא יצטרך להיבחן על שום דבר!
רוי מאוד שמח שהגיע למסקנה הזו, והרגיש שאם היה עכשיו חבר באגודה לפיצוח צעלומות מליון הדולר, הוא היה כעת מליונר. נחמד.
אולי כדאי שיעשה עם זה משהו.
רוי התארגן במהירות, משנה את הטוויסט בבוקר העצל הזה, ורץ דרת דלת הבית, משאיר אותה פתוחה למחצה, ואת אמו קוראת אחריו בתמיהה.
אדם וטום עוד לא הגיעו כמובן, ורק החנונים שלומדים כל היום ויש להם משקפיים (באופן תמוה ובלתי משתמע לשתי פנים- שזו אגב אחלה הגדרה לדבר הספציפי הזה, דו לשוני או- רגע, וואו...נחזור לזה עוד מעט. אולי) ומחליפים ביניהם משוואות גאומטריות פתורות בספר פנים רציני.
אז המבחן הוא בחשבון? נחמד!
לא שרוי אהב את המקצוע, אבל לאחרונה הוא התיידד עם המורה ההוא, ושהוא אומר לאחרונה הוא מתכוון לאתמול. זה לא היה שגוי, רצף הזמן די מחייב, אז גם הוא קם בבוקר לאחרונה. זה עדיין לא שגוי.
וואו, הוא כל כך פורה היום שאין לו מילים!
רוי הניח את תיקו בחבטה על השולחן, ויצא מהכיתה בסערה, פונה לכוון המזכירות, ואל המזכיר המנומנם שבדיוק הגיע והניח את חפציו על שולחנו.
"המזכיר..." מה שמו... "אני צריך טובה ממש קטנטנה וחסרת משמעות לגביך, מה שאומר שאתה לא עוזר לי בכלל, אבל אני עדיין צריך את הסכמתך כיוון שאין ברצוני להיות ערוף ראש ותלוי מעל פתח בית הספר.. רגע איך תולים אדם חסר ראש? מהגב? זה נשמע מוזר ביותר לנוכח העובדה ש-"
"מה אתה רוצה מיסטר רוי?" המזכיר הכיר אותו טוב מאוד, כלומר הוא די מבלה פה את זמנו אחרי שהמורים שולחים אותו למנהל והוא מחכה במזכירות, ומספר אגב כך לכל מאן דבעי על עלילותיו שבכל יום.
"לדבר ברמקול. נכון שאפשר?" פנה אל הרמקול, מביט על שעונו. מעולה, זה הזמן בו כולם בערך אמורים להגיע. המזכיר לא ניסה אפילו לעצור אותו, כי חמל על כוחותיו המנטליים והפיזיים, אי אפשר לרסן את הילד הזה גם אם יכרות לו את הראש ויתלה אותו מהגב (?) בפתח בית הספר (זה יעבוד? זה יתלה טוב? כי זה באמת לא נשמע הגיוני) עדיין ייפול גשם של צבעים מהפרינקלרים בהפסקה, והמורים יאבדו את לשונם בכל מה שנוגע לשיעורי בית ומבחנים, וירצו להתפטר בחושבם שבית הספר מקולל, ואז הוא יצטרך לשכנע אותם שסך הכל מדובר בתלמיד על אנושי שמתמרן אותם פסיכולוגית לפי רצונו, ואז הם ממש יתעצבנו ויפתחו איתו במלחמת התשה, שידו של רוי תהיה על העליונה (כמובן) והם שוב ירצו להתפטר כי הם יהיו יותר מרוגזים, ואז המזכיר יאלץ להכריח אותם להמשיך ללמד כי כך כתוב בחוזה שהם חתמו לחמש שנים לפחו, ואז הם יפערו עיניים ויגידו שלא ראו את הסעיף הזה!
ואז הוא יאנח ויגיד, בעיה שלכם שלא ראיתם. זו מדיניות בית הספר שלו מאז כניסתו של רוי בשעריו, ואם יש לכם תלונות תנסו לדבר איתו, הוא אחרי הכל מאוד חובב אנשים שמדברים בידידותיות, הוא אחלה בחור.
מה אתה אומר??? הם היו מכווצים מצח.
ליטרלי מה שאתם שומעים, ועכשיו עופו מפה כי זו הפסקת הקפה שלי.
ואז באופן בלתי מתוזמן לחלוטין, יגיח נער בלונדיני עם רעמה מרשימה וזיק שלא נכבה גם בשינה, ויחייך את חיוכו הנצחי וישאל, מה קרה שפניכם נפולות? האם המזכיר אמר לכם לעוף מפה?
ואז הם יהנהנו, והוא ירחם עליהם בדברי חנופה וירגיע אותם וישכיח מהם כל טינה עליו, ומעכשיו טינתם תהיה מסורה ומוקפדת על המזכיר המסכן שעובר את אותו הספרט כל פעם מחדש.
רוי צריך לעבוד חינוך מחדש באחד המחנות בסין או במונוגלויה או בקוראטיה (יש שם?) ולחזור כמו בנאדם פחות מזיק לבריאות.
YOU ARE READING
מה אתה אומר!!!
Humorאין מסוגע יותר ממנו, בס' הידיעה. כלומר, אולי, אבל הוא עוד לא פגש אחד שמתיימר להיות כזה. אך הוא לא תכנן שיקרה משהו ביום אחד, שישנה את מאזן הטיפשות האדיר שלו ויכוון אותו למקום הכי גרוע ביקום אחרי הלונה פארק השכונתי. לסיוט הזה קראו: ?#4567^6$#@4^ (נרא...