השיעור איכשהוא החל, ורק ממש לקראת סופו נפלה בו ההבנה, שזה לא שיעור רגיל אלא מבחן, ודף השיכפול שהעבירו בין הטורים הוא לא עוד דף לקיפול מטוסים, אלא המבחן עצמו.
וכשההבנה הזו הכתה בו כמו כל אותן הבנות פסימיות, הזדקף באנחה רבת משמעות, והתחיל לכתוב על המבחן טיוטה למצב של חייזרים הנוחתים בכדור הארץ וחוטפים אנשים הנחטפים מרצונם החופשי, ואגב כך מילא את תשובות המבחן, לא מבין למה כל הבעיות המתמטיות צריכות להיות על עוגיות ומרחקים של אופניים.
למה שלא יעשו שאלות מגניבות יותר? מה בגין מהירות בריחה מדינוזאור ענק בעל מקדם מהירות של שני קמ"ש לשעה? מה עם כזה דבר?
רוי חושב שברגע שמערכת החינוך תתתקדם לקראת התלמידים, התלמידים עצמם יהיו יותר טובים, ובכל המקצועות. כמובן, חוץ מהיסטוריה. מי במשך כל הדורות המציא את המקצוע חסר התוחלת הזה?
מה ייתן לו לדעת באיזו שנה מת נפוליאון ולמה שמו אותו על גבינה, וגם מה היה צבע השיער שלו. ונגיד נגיד שהיה בלונדיני. וואו. העולם התפוצץ, וזהו?
הגיע סוף האנושות?
אופס, לא.
עובדה שהוא עדיין חי ונושם בכבדות (אולי באמת כדאי שיפתח חלון) וכל העניין הזה מיותר מבחינתו. היסטוריה לא תורמת כלום למדע או לרמת החיים העכשווית שלו שהוא חושב שממש סבירה יחסית לבני מינו (האנושי) אז הוא מעדיף לא ללמוד על מלחמות העבר או על שלומות העבר (כנראה כך מכנים את הזמנים בהם היה שלום) והוא אישית מעדיף לפתור סכסוכים בהווה מאשר להתדיין למה הוא הסתכסך עם ההוא ומה הוא יכל לומר להוא, ומה ההוא יכל לעשות בגין ובשביל ההוא-
חלאס.
רוי ניער את ראשו, עובר על כל השאלות לראות אם מילא הכל, ואז הפך את המבחן והחל לקשקש על הדף הלבן, נותן דרור למחשבותיו הנלוזות.
'וואנס אפון ד'ה טיים....' התנגן פתיח ציורי במוחו. 'חיו להם בבקתה ביער הסכמה והכחשה. בעוד שאחת הסכימה עם כל מה שחברתה אמרה, החברתה ההיא הכחישה על קיומה, ועל כל דבר אחר שרמז ואילו בזעיר אנפין על קיום של כל דבר, בין בדומם, בין בצומח, בין בחי בלתי מדבר ובין בחי מדבר. ומה הסיפור הגדול?'
את מי זה מעניין בדיוק! ואיך חדרה לו עלילה אורבנית לחוט המחשבות הטהור שלו?!
חזיז ורעם!!
רוי השתעל בעצבנות קטנה ולא מוסווית כלל היטב, וחזר להתבונן בדף המבחן שהתמלא קשוקוביות ובלאבסטות על הסכין (מה הקשר? טוב, בשירי ילדים גם אין קשר בין מילה למילה ובכל זאת אנשים חושבים שזה הכי מובן מאליו, ואפילו שרים בבריכה: עוגה במעגל נחוגה. כאילו וואט?? ההשתבשה עליכם דעתכם? מי רוקד מסביב לעוגה? ומי בשם כל הרוחות, המציא את השיר יונתן הקטן, ואם הוא רץ בבוקר אל הגן למה טיפס על עץ? אפשר לצאת בנקודת הנחה שזה רק מעשה שובבות קטן, אבל למה להכניס את זה לשיר ילדים תמים וטהור שכל מהותו הוא העסקת הילדים בזמן שההורים הולכים לישון ו/או לגננות שרוצות לגנוב עוד רגע שלווה לפני סערות: הבובה הזאת שלי! הבימבה הזאת שלי! הג'וק הזה שלי! (?!) למההההה?)
רוי פכר ידיו והביט לשמיים, מקווה שימצאו לו תשובות לכל השאלות האלו, מאחר והחליט לקחת על עצמו את עניין עונה תשובות מליון הדולר, ועם הוא לא רוצה להוריד את כובעו מעל ראשו, שבסוגריים קטן אין לו כרגע, כל שכן על ראשו, הוא לא קוסם או מכשף או חלבן או קטר. אין לו כובע כי הוא חי בעולם ליברלי ומתפתח שבו חבישת כובעים היא עילה מספקת לשלוח אותך לבדיקה פסיכולוגית ולהשלח לבית משוגעים למקרה ולא עלו על זה עד הבחינה ההיא, ואז אכלת אותה.
או במקרה הפחות טוב, להשלח לנוירופסיכולוג ואז יגלו שיש לך כביכול בעיה בצינורת האפורים והשמנוניים בקודקוד של הקרקפת או מה שזה לא יהיה, ואז יכרתו לך את המוח ובמילים אחרות יערפו לך את הראש, ונראה אותך חי אחרי הטרור המקסים הזה.
ולמה כביכול?
רוי חייך בערמומיות. כביכול זו מילה שאימץ אתמול וגורמת לו להישמע יותר אמין ומייפה כל משפט בה היא מוכנסת.
להן כמה דוגמאות:
דוגמא אחת: אמא, אני כביכול לומד עכשיו עם אדם למבחן, ואני אחזור כביכול בעוד שלושה ימים עם האנגאובר קל. אל תדאגי, אני כביכול יודע כבר את כל החומר.
דוגמא שניה: אמא אני מתכוון לטוס עם חברים בסוף שנה, כביכול בכסף שלי שאין לי כמובן, ואני כביכול אקנה לכם מזכרת.
אז אמא שלו ענתה: אוקיי, אני כביכול מסכימה לך.
אז הוא חיבק אותה בהתלהבות ולחש ברגש: את כביכול האמא הכי טובה בעולם!
ואז הוא כביכול קיבל כאפה, וכביכול סולח לה על זה.
אז כבר יום וחצי שהוא חי בעולם של כביכול, וזה יוצא ממש כיף ומגניב כזה ששום דבר לא משתמע באופן חד משמעי, ומה שהוא בעצם רצה להשיג בכל זה, בלתי נהיר אפילו לו עצמו.
אבל הוא סומך על ה:לו עצמו הזה, כיוון שבחיים הוא לא הסתבך בצרה שלא כיוון להסתבך בה לפני, מה שמוביל אותו לנקודת ההתחלה. או לאחת נקודות ההתחלה, המחשבה שלו כל כך מסועפת שאפשר להגדיר כל מחשבה שלו בתור ההתחלה, ואם חושבים על התחלות, אז ההוא של המרוץ אתמול היה-
אתם רואים?
מסועפת או לא?
מסועפת.
...
שמעתי אי הסכמה בקהל?
...
יופי, אם כך נמשיך ל-
...
מסועפת!! די להוציא לי את המיץ! איפה היינו שוב?
YOU ARE READING
מה אתה אומר!!!
Humorאין מסוגע יותר ממנו, בס' הידיעה. כלומר, אולי, אבל הוא עוד לא פגש אחד שמתיימר להיות כזה. אך הוא לא תכנן שיקרה משהו ביום אחד, שישנה את מאזן הטיפשות האדיר שלו ויכוון אותו למקום הכי גרוע ביקום אחרי הלונה פארק השכונתי. לסיוט הזה קראו: ?#4567^6$#@4^ (נרא...