Det är morgon och jag har precis vaknat. Idag är det dags för träningen. Jag drar på mig träningskläderna och går ner för att äta frukost.
Efter frukosten kommer Dahlia upp till mitt rum. Hon ger mig lite tips och frågar om jag kan hantera något vapen.
-Jag har använt kniv en del när jag har skurit av frukt högt upp i träden, säger jag.
-Bra, säger Dahlia, då kan du klättra också. Fortsätt jobba med kniv idag.När jag kommer ner till träningslokalen blir jag först överaskad av hur stort det är, sen tittar jag runt och konstaterar att knivstationen är upptagen. Jag bestämmer mig istället för att träna på att knyta snaror. Det går ganska bra. Jag får till en som tränaren berömmer mig för.
Efter en stund är det ledigt på knivstationen, jag går dit och tränar. Det är svårare än jag hade trott. Kniven går alltid snett men tillslut får jag in en träff. Jag går där ifrån ganska nöjd.
Nästa dag
Idag är det dags att visa vad vi kan. Distrikt 11 är näst sist så vi får vänta en stund. Tillslut ropar dom upp mig och jag går in. Alla spelledare sitter på en balkong och tittar. Jag går fram till knivstationen och kastade iväg en kniv. Nästan mitt i prick. Sen går jag till ett högt träd som man ska klättra upp i. På mindre än en minut är jag uppe. Lika snabbt är jag nere igen. Jag slutar med att kryssa för alla ätliga växter.
Lite senare på eftermiddagen är det dags att få poängen. Ceasar Flickerman läser upp dom.
-Distrikt 1, Marble 10...
-Distrikt 1, Velvet 9...
-Distrikt 2, Remus 8...
-Distrikt 2, Lana 10...
-Distrikt 5, Frostine 9...
-Distrikt 8, Keeth 7...
-Distrikt 11, Cray Roxen 8.
-Bra jobbat, säger Dahlia.
-Distrikt 11, Althea Starling 10.
-Woow, skriker Mirelle.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Det 71 Hungerspelen
FanficJag heter Althea Starling, är 16 år och kommer från distrikt 11. Det är dags för det 71 Hungerspelen. OBS. Jag äger inte The Hunger Games. Det gör Suzanne Collins.