Keeths Attack

172 6 0
                                    

Efter en stund går vi vidare. En stund senare ser vi sjön.
-Är karriäristernas där? Frågar jag.
-Ja, jag ser lägret, svarar Mist. Vänta det är någon annan där.
-Vem då? Frågar jag.
-Jag tror det är Keeth.
-Okej, vi väntar här och ser vad han gör.
-Ja.
Jag smyger lite längre fram så att jag ser. Mist har rätt. Det är Keeth. Han springer rakt mot karriäristernas läger. Plötsligt kommer Velvet ut.
-Marble! Ropar hon så fort hon får syn på Keeth.
Marble kommer också ut. Han har sitt svärd med sig. Jag ser hur Velvet tar upp en kniv och kastar iväg. Men Keeth duckar. Han är verkligen skicklig, tänker jag. Keeth kastar iväg sitt spjut. Jag ser inte riktigt var det har träffat men jag tror att det är på Marble för han skriker till och faller omkull. Velvet har tagit fram en ny kniv som hon kastar iväg. Den träffar Keeth i armen. Han vänder sig om och springer. Velvet släpar med sig Marble in i tältet.
-Vad gör vi nu? Frågar jag.
-Dom är inte redo för fler anfall och inte vi heller så jag tycker vi går fram till sjön och hämtar vatten och går sen, svarar Mist.
-Okej, säger jag och börjar smyga mot sjön.

Vi fyller vatten och dricker oss otörstiga. Sen smyger vi tillbaka till vårt träd.

Hela himlen lyses upp och nationalsången spelas.
Marble, Frostine och killen från 10 är dem ända döda idag. Då är det 6 kvar.

Det 71 HungerspelenWhere stories live. Discover now