När jag inte är törstig längre tar jag fram vattenflaskan och fyller den.
-Althea, säger Mist.
-Ja, svarar jag.
-Åt vilket håll ska vi gå, frågar hon. Vi kan inte stanna här inatt.
-Nej, vi måste in i skogen och gömma oss för karriäristerna. Jag tycker vi går ditåt, säger jag och pekar åt motsatt håll gemnfört med därifrån vi kom. Vi börjar gå. Efter en stund kommer vi in i skogen. -Stanna, viskar Mist plötsligt. Det är någon där borta. Hon pekar mot en liten kulle.
-Det är karriäristernas läger, säger jag. Fast det är bara en där, vi smyger närmare.
När vi har kommit närmare ser jag att det är Lana.
-Du kanske ska få en pilbåge nu, säger jag.
-Ska vi döda henne? Frågar Mist.
-Ja, det ska vi. Om du får henne att titta åt andra hållet kan jag kasta en kniv i nacken på henne.
-Okej, säger Mist. Hon börjar gå runt åt andra hållet. När hon är rakt bakom Lana tar hon upp en sten och kastar iväg. Självklart vrider Lana på huvudet och då är jag beredd. Jag har bara en chans. Jag siktar och kastar iväg kniven. Fullträff! Lana skriker till och sjunker ihop. Ett kanonskott hörs.
-Ta bågen, karriäristerna kommer! Skriker jag och Mist är snabbt framme vid den. Hon tar upp den och vi springer iväg. Bakom om hör jag Remus skrika.
-Ni ska få ångra att ni dödade henne, det lovar jag! Skriker han och börjar springa efter oss.
-Mist! Skriker jag och hon spänner snabbt bågen och skjuter iväg en pil. Den träffar Remus rakt i hjärtat. Kanonen hörs igen. Jag vänder mig om och kollar så att inte Velvet och Marble följer efter oss. Det gör dom inte.Vi kommer fram till ett bra träd som vi slår läger i.
-Två karriärister på en dag, säger Mist. Det är inte dåligt.
-Nej, säger jag och ler.
CZYTASZ
Det 71 Hungerspelen
FanfictionJag heter Althea Starling, är 16 år och kommer från distrikt 11. Det är dags för det 71 Hungerspelen. OBS. Jag äger inte The Hunger Games. Det gör Suzanne Collins.