Vinnare

179 5 0
                                    

När jag vaknar ligger jag i en sjukhussäng. Dahlia kommer in.
-Godmorgon Althea, säger hon och ler.
-Vart är jag? Frågar jag.
-Du är tillbaka i huvudstaden. Du ska snart göra din vinnarintervju.
-Vinnarintervju?
Dahlia bara skrattar.
-Althea, du har vunnit. Du ska få åka hem.

En stund senare står jag där i en vacker gul klänning. Titus har lockat mitt hår i stora vackra lockar. Jag står bakom scenen. När som helst kommer Ceasar ropa upp mig.
-Det här årets vinnare av hungerspelen! Althea Starling, distrikt 11!
Jag går ut på scenen till jublet och sätter mig i stolen.
-Althea, vad kul att du är tillbaka, säger Ceasar
-Ja, det tycker jag också, säger jag och skrattar. Ceasar och hela publiken skrattar.
-Men Althea. Kan du berätta för oss hur det är att vara i arenan?
-Det är hemskt. Du kan aldrig slappna för du vet att du när som helst kan bli dödad.
-Okej. Vi ska se en liten film från spelen.
Bakom mig börjar en film. Jag ser Lana, Cooper, Keeth och Velvet. Alla som jag har dödat. Sen ser jag Mist. Min allierade från distrikt 12. Jag ser inget mer av filmen på grund av alla tårar men efter en liten stund är den slut iallafall.
Ceasar fortsätter att ställa frågor och jag svarar. När intervjun är slut och jag har gått av scenen kommer Mirelle emot mig. Hon kramar mig.
-Tåget går om en halvtimme, säger hon. Jag bara nickar.

Det 71 Hungerspelenحيث تعيش القصص. اكتشف الآن