Planen

165 6 0
                                    

När jag vaknar nästa morgon är Mist borta. Jag kollar mig omkring men ser henne inte. Jag klättrar ner ur trädet och börjar leta. Plötsligt ser jag henne. Hon sitter bakom ett träd en bit bort. Jag går fram till henne.
-Mist, säger jag. Varför gick du iväg?
-Förlåt, svarar hon. Jag var bara tvungen att fundera. Jag har en plan.
-Vadå? Frågar jag.
-Killen från 6:an, Keeth och Killen från 5:an har bildat en allians. De håller till borta vid sjön där karriäristernas läger var förut. Velvet har flytt därifrån nu.
-Okej, så vad är själva planen?
-Jag tänker att jag smyger mig bort dit och lockar bort dom. Sen väntar du på vägen och när dom kommer dit har du satt upp en sån där snara som dom fastnar i. När dom hänger där skjuter vi bara mer dom.
-Det låter ganska komplicerat och så måste vi ju dela på oss.
-Det kommer gå bra.
-Men tänk om dom kommer ifatt dig.
-Det gör dom inte. Jag är snabb.
-Okej, när börjar vi?
-Nu direkt. Sätt igång att rigga snaran.
-Ajaj kapten, säger jag och ler.
Jag letar upp ett bra träd och spänner upp repet i det. Efter en stund är det färdigt.
-Jag går nu, säger Mist.
-Okej, lycka till, svarar jag och ser henne gå iväg. Jag ställer mig bakom trädet och väntar.

Efter cirka en halvtimme ser jag Mist komma springande. Efter henne kommer Keeth och dom andra två killarna. När hon kommer fram till snaran tar hon ett snyggt hopp över och landar på andra sidan. Keeth och killen från 5 hinner inte reagera och trampar rakt i fällan. Den åker upp och där hänger dom. Killen från 6:an som hade kommit lite efter stannar och tittar förvånat på sina allierade innan han vänder sig om och springer.
-Cooper! Skriker Keeth, men killen som tydligen heter Cooper stannar inte.
-Vad ska vi göra med er då? Frågar Mist.
Keeth kastar sin kniv mot oss men missar. Killen från 5:an tappade sitt spjut när snaran flög upp.
Mist spänner sin båge och släpper iväg pilen. Den träffar killen från 5:an i bröstet och hans kropp blir alldeles slapp. Hon spänner en till som träffar Keeth i axeln. Han skriker till och blodet forsar. Det ser ut att gör väldigt ont. Mist skjuter iväg en sista pil och han är död. Två kanonskott hörs.

Det 71 HungerspelenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin