Förgiftat Vatten

163 7 0
                                    

Jag känner på mig att det kommer hända något i natt så jag klättrar upp i ett träd för att få lite sömn. Men precis när jag har somnat börjar Panems nationalsång spelas. Först kommer Cooper upp. Sen killen från 10. Sist Mist. Det var Mists skrik jag hörde tidigare idag. Cooper dödade henne och jag dödade Cooper. Hur killen från 10 dog vet jag inte. Men det betyder att det bara är jag och Velvet kvar. Velvet. Flickan från distrikt 1 som kastar knivar och aldrig missar. Jag ligger och funderar på hur jag ska kunna vinna över henne. Tillslut somnar jag. Jag drömmer att jag är hemma i distrikt 11 igen. Efter ett par timmar vaknar jag. Det första jag märker är att det luktar konstigt. Det luktar rök. Jag tittar mig snabbt omkring men ser ingen rök. Jag samlar ändå ihop mina saker och klättrar ner. Jag är väldigt törstig eftersom att jag inte kunde fylla något vatten igår på grund av den konstiga röken vid sjön. Det kanske är den som luktar. Jag bestämmer mig för att gå ner och titta.

När jag kommer fram ser jag att röken är borta. Jag fram till sjön och stoppar ner handen. Då slår en smärta upp i handen och upp genom armen. Jag skriker till och rycker upp handen. Det känns som om någon har skjutit mig. Vattnet måste vara förgiftat. Jag vet inte vad jag ska göra. Det gör så ont. Då ser jag något komma från himlen. En silverfallskärm. Jag tar emot den och öppnar den. Vatten. Jag öppnar flaskan och dricker lite. Men inte för mycket för jag måste spara. Sen häller jag lite över min hand. Det svalkar skönt mot smärtan. Jag stoppar ner vattnet i väskan och går tillbaka mot skogen.

Det 71 HungerspelenOù les histoires vivent. Découvrez maintenant