Cooper

157 6 3
                                    

Det första jag tänker på när jag vaknar är att nu är det bara 5 kvar. Jag, Mist, Velvet, Cooper och killen från 10. Sen tittar jag mig omkring och ser att Mist är borta. Hon är säkert bara ute och plockar bär eller något, tänker jag. Jag samlar ihop mina saker och klättrar ner från trädet. Jag går iväg en bit för att leta efter Mist. När jag inte hittar henne förstår jag att hon har gett sig iväg. Det är ju trots allt bara 5 kvar och vi vill inte behöva möta varandra som dom sista.

Jag bestämmer mig för att också ge mig iväg. Plötsligt hör jag ett skrik, sen ett kanonskott. 4 kvar. Vem det var får jag veta ikväll. Sen slår en tanke mig, det är någon i närheten, någon som vill döda mig. Jag vänder mig om och springer. Jag vet inte vem det är men alla som är kvar kan döda mig. Jag tittar över axeln och ser Cooper komma springande med en blodig kniv i handen. Han är snabbare än mig och plötsligt tar han tag i mig. Han pressar ner mig mot marken och tar fram kniven. Han gör sig beredd att sätta den i min hals men i sista sekund lyckas jag ta mig loss. Jag reser mig upp och springer mot ett träd och hoppas att han inte kan klättra. Jag har tur. Han kommer inte upp så han vänder och går iväg. När jag slappnar av känner jag en smärta vid ögonbrynet. Jag känner försiktigt med fingret. Blod. Cooper måste ha kommit åt mig med kniven ändå. Om bara Dahlia kunde skicka någon salva eller något men det är nog väldigt dyrt nu och jag vet inte hur många sponsorer jag har.

Det 71 HungerspelenTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon