När det har blivit tillräckligt ljust går jag upp. Jag samlar ihop mina saker och klättrar ner från trädet. Jag vet inte åt vilket håll jag ska så jag bara chansar. Jag tänker inte gå tillbaka till ymnighetshornet men jag vill heller inte gå längre bort. När jag gått en stund kommer en tjej springande rakt mot mig. Jag drar fram min kniv. Men hinner inte längre.
-Stopp, jag vill inte döda dig. Jag vill prata, skriker hon. Jag vill att vi blir allierade.
-Vem är du? frågar jag.
-Jag heter Mist och kommer från distrikt 12.
-Althea, distrikt 11, säger jag.
-Jag vet, svarar hon. Vill du bli min allierade?
-Ja, det vill jag, vi måste bort från käriäristerna. Dom är i närheten.
Vi börjar gå åt det hållet hon kom ifrån. Hon hade sett en sjö där.
-Vad har du för vapen? frågar hon.
-Knivar, svarar jag. Och du?
-Jag har inget men jag skulle gärna vilja ha en pilbåge.
-Lana har en, men den blir svår att ta.
-Lana?
-Tjejen från distrikt 2.
-Okej.
Vi fortsätter gå och kommer fram till en liten sjö. Mist springer fram och böjer sig ner.
-Vänta, skriker jag, vi måste rena det först. Som tur är har hon inte hunnit dricka något ännu.
-Har vi något att rena det med? Frågar hon.
-Jag vet inte, svarar jag. Jag letar igenom väskan igen men hittar inget.
-Hur gör vi? Frågar jag.
-Om vi ändå bara hade haft sponsorer, säger hon.Dahlia och Mists handledare måste ha hört oss för i samma sekund kommer en silverfallskärm seglande. Jag är först framme vid den och viker upp pappret.
-Vad är det, frågar Mist ivrigt.
-Vattenreningstabletter! Utropar jag triumferande.Vi fyller en skål av blad med vatten och lägger i en tablett.
-Nu behöver vi bara vänta tio minuter så är det klart sen, säger jag.Efter en stund vågar vi smaka på vattnet och det är ljuvligt.
YOU ARE READING
Det 71 Hungerspelen
FanfictionJag heter Althea Starling, är 16 år och kommer från distrikt 11. Det är dags för det 71 Hungerspelen. OBS. Jag äger inte The Hunger Games. Det gör Suzanne Collins.