Velvet

165 8 0
                                    

Jag vaknar av ett ryck. Jag tittar ner och ser den vita dimman. Den är överallt nu. Jag får panik. Om jag klättrar ner kommer jag att dö. Men jag kan inte heller stanna här. Då ser jag att på ett ställe är det ingen dimma. Jag borde kunna ta mig dit. Jag tar min väska och klättrar upp lite högre upp i trädet. Därifrån kan jag klättra över till ett annat träd. Jag fortsätter så en bit och tillslut kan jag klättra ner på den öppna fläcken. Då ser jag att jag inte är ensam där. Velvet!

Hon står en bit ifrån mig. Vi står där i några sekunder innan hon tar upp en kniv och kastar iväg den mot mig. Jag duckar snabbt och springer sen mot henne. Jag kastar mig mot henne och får ner henne på marken. Vi rullar runt tills Velvet är ovanpå mig. Hon pressar en kniv mot min strupe.
-Althea, trodde du verkligen att en liten tjej från distrikt 11 skulle kunna vinna? Säger Velvet.
Jag blir så arg när hon säger så. Jag vet inte vad jag får kraften ifrån men på något sätt lyckas jag vrida kniven ur hennes hand och trycka in den i hennes bröst. Hon faller bakåt och en kanon hörs. Strax efter kommer en svävare. Jag blir upplyft och det är först när jag står där i svävaren som jag förstår. Jag har vunnit. Jag ska få åka hem. Dahlia kommer och kramar mig.
-Althea, du klarade det.
Jag vet inte vad jag ska säga så jag bara står där. Sen blir allt svart.

Det 71 HungerspelenTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang