# 20 #

114 5 3
                                    

Connor

Ik probeerde los te komen. Het lukte niet. Dorran kwam terug de kamer inlopen. 'Waar is Yaris' riep ik bezorgd.

Hij grinnikte, 'je zusje heb ik opgesloten in haar kamer. En jullie ga ik nu opsluiten in cellen.'

Hij pakte zijn toverstaf en toverde de spinnenpoten weg. Balint pakte ons beet en trok ons mee naar de cellen. We werden in een cel gegooid bij elkaar. We krabbelden omhoog en renden naar de tralies. 'Laat Yaris gaan!'

Dorran keek ons aan, 'geen zorgen. Ik doe haar niets. Ik heb haar nodig.' Daarna liep hij lachend weg. Balint liep achter hem aan.

Rino ging op een van de bedden zitten. 'Waarom werk ik voor hem? Wat was ik stom.'

'Niet mokken' zei ik 'we moeten hier weg.'

'Wat wil hij doen?'

'Wat denk je?'

'Het dorp aanvallen.' 'anders liet hij jou wel gaan.'

Ik knikte, 'we moeten hier snel weg. Levi is niet zo goed in aanvoeren. Hij kan het dorp niet beschermen.'

'We komen hier niet weg.'

'Tenzij... Yaris kan zichzelf hierheen toveren en ons bevrijden.'

'Daar heeft hij al een stokje voor gestoken, wedden.'

Ik keek hem aan, 'stop met die negativiteit. Daar hebben we niks aan!'


Yaris

Ik zat op de grond. Met mijn rug tegen de muur, knieën opgetrokken en mijn armen eromheen geslagen. Ik staarde naar de grond voor me. De deur ging open. Ik keek op. Dorran stond in de deuropening. Ik legde mijn voorhoofd op mijn knieën, 'wat wil je?'

'Kom' zei hij.

Ik schudde mijn hoofd, 'ik ga je niet helpen mijn dorp te overvallen. En het te vernietigen.'

Hij liep naar me toe, ging op zijn hurken voor me zitten en tilde mijn hoofd op. Ik keek hem aan. 'Ik ga het niet vernietigen' zei hij 'ik ga er een gevangenis van maken. Maar jij, mijn bloem, moet alle soldaten hierheen toveren en alle hoofd van de bewakers.'

Ik sloeg mijn ogen neer en knikte. Hij stond op en deed een stap achteruit. Ik stond op, 'ik moet het wel op de binnenplaats doen.'

Hij knikte en liet me voorgaan. Toen ik buitenkwam toverde ik alle soldaten naar de binnenplaats en alle hoofd wachters. Iedereen keek verbaasd om zich heen. Aasher, Badru (hoofd wachter Leh) en Berto (hoofd kasteel Kli) kwamen aanlopen, 'Sir. Wat is er aan de hand?'

Dorran grijnsde, pakte mijn arm en trok me iets naar voren. 'Yaris hier' zei hij grijnzend 'heeft mijn toverkrachten terug gegeven.'

Ze keken alle drie naar mij. 'Waarom heeft ze dan gehuild Sir' vroeg Berto.

'Omdat hij me had belooft om me te laten gaan en dat doet hij niet' riep ik kwaad. Ik toverde mezelf daarna weg, terug naar mijn kamer. Toen ik daar was viel ik op mijn bed en begon weer te huilen. Mijn schouders schokte. Na een tijdje ging de deur open. 'Yaris' hoorde ik Berto vragen.

'Ga weg' zei ik gesmoord.

'Alsjeblieft Yaris, ik wil even met je praten.'

Ik schudde mijn hoofd, 'je wil me overhalen om Dorran te helpen.'

Hij zuchtte, 'alsjeblieft Yaris. Luister naar hem. Misschien sluit hij je dan niet meer op in je kamer.'

'Nee!'

Hij zuchtte, sloot de deur en deed hem op slot. Ik hoorde hoe zijn voetstappen wegstierven. Even later ging de deur weer open. 'Yaris' hoorde ik Badru zeggen 'kom je even met Dorran praten?'

'Nee.'

'Waarom niet?'

'Hij wil het wensendorp aanvallen en iedereen daar opsluiten.'

'Yaris, alsjeblieft ga met hem praten.'

'Nee!'

Hij zuchtte en liep ook weg.

Ik stond op, veegde de tranen weg en ging aan mijn kaptafel zitten. Even later ging de deur weer open en Aasher kwam binnen, 'Yaris.'

'Nee, ik ga niet mee. Waarom niet vraag je dan. Omdat hij het wensendorp wil aanvallen.'

'asljeblieft Yaris.'

'Ik zei toch nee!'

Ook hij gaf op en ging weg. Nu zou hij Balint sturen. Die zou me gewoon meesleuren naar hem toe. De rest kon dat ook wel doen maar hij zou eerst mijn vertrouwen willen winnen. Dat zou in zijn voordeel zijn. Toen Balint er een tijdje later nog steeds niet was begon ik me zorgen te maken. Wat waren ze van plan? Waarom was hij er nog niet?

Wishchild (herschreven)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu