Tak veľmi ako on nechce mňa

5K 302 2
                                    

,,Drahý, prečo nechceš hrať futbal ? Miluješ ho. Vždy si hovoril, že snov sa nikdy nemôže človek vzdať."

Pozerala na Waltera, ktorý z ťažka jedol. Sedeli na barových stoličkách a ona bola unavená z toho, ako sa snaží nadviazať konverzáciu.

Chcela ho chytiť za ruku, ktorú mal položenú na stole, no on ju odtiahol.

,,Ako mám, dofrasa, hrať takto ?"

ukázal na svoju tvár. Neopýtal sa to s nazúreným hlasom. Bolo by to bezočivé, pretože sa oňho teraz stará viac ako posledné roky.

Matka z ťažka vydýchla a prešla si rukami po tvári. Je unavená zo všetkého.

,,Nepokúšaj sa hovoriť o tom, že krása nie je všetko, pretože vieš, aký je môj názor. Vždy krása znamená všetko. Kto by chodil s niekým ako som ja ? Ani slepé dievča, pretože keby mi hladila tvár, myslela by si, že hladí niečo drasticky nechutné. Pochop to, čo som pochopil aj ja. Moja budúcnosť skončila, už nič nebude také ako kedysi. Nemám najlepšieho priateľa a kamaráta, ktorí umreli kvôli mne a už nikdy nebudem mať dievča."

Odsunul tanier, ktorý padol z druhej strany na zem. Odsunul sa spolu s barovou stoličkou, postavil sa a bez toho, aby si upratal alebo aspoň pozrel na matku, odišiel. Celý nahnevaný vpálil do izby a s treskotom zavrel dvere.
 
Na čelnej stene, kde sa nachádzala kôrková nasténka viseli noviny. Očami blúdil po nich a vo vnútri mu to vrelo.

Keby sa dalo, jeho tvar by istotne zaliala červeň úplne na maximum.

Kopol do postele takou silou, až sa ocitla na druhej strane. Začal búšiť do steny a kopať do všetkého.

Chytil veľkú lampu, na ktorej boli zvyčajne zavesené ženské prádlo a hodil ju o stenu, kde sa nachádzal obraz, na ktorom bol on a jeho najlepší priateľ Wolf po zápase veľkej výhry.
 
Walter nebral ohľad na obraz a začal vrieskať. Jeho matka sedela v kúte tmy a keď počula jeho rev, zavrela oči, z ktorých sa skotúľali slzy.
 
Po okľudnení Walter pozrel z okna, kde uvidel dievča, ktoré možno túžil vidieť, len si to neuvedomal.

Prešiel k oknu a pozeral na ňu. Nevidel ju dobre, pretože vidí len na jedno oko, ktoré aj tak nie je dostatočne používateľné.

Umývala auto, ktoré patrí jej otcovi. V pamäti sa mu vynorili spomienky na to, ako ho kedysi umývali spolu a hovoril im všetko o autách.
 
Rose sa po piatich minutách otočila a pozrela do okna, ktoré patrilo jemu. Zakývala mu, ale on jej neodkýval.

Uvedomil si, že chce byť len priateľská. Potom ho napadlo, že ho možno vysmiala a vôbec nechcela byť piateľská.

Mal chuť rozbiť okno päsťou, ale oľutoval by to, pretože potom by mu bola zima. Čo by si tam dal kartóny, do ktorých by vyzeral male okienko, cez ktoré by prúdil vzduch ?
 
Z okna sa vybral do postele, ktorá sa už nenachádzala v strede izby, ale pri stene. Rozhodol sa, že ju tak nechá, pretože nemá chuť ju tam premiestnovať.
 
Môj život je maximálne zničený, behá mu po rozume a hlave si predstvuje seba tak, ako vyzeral.

Dokonalý, populárny, želaný. Už vie, ako sa Ron cíti. Naučí sa ako Ron ignorovať ľudí ? Možno to nebude až také hrozné ako si myslí, no on nemá gule tak, ako vždy Mattew hovoril.

Keby sa vrhol hneď do horiacieho domu, zachránil by všetkých. Dokonca aj matku dieťaťa.

Potom sa jeho myšlienky vrhli na dieťa, ktoré potrebuje matku a nemá ju. Potom si uvedomil, že jeho matka skončila s prácou, ktorú milovola len preto, aby bola so svojím synom.
 
Postavil sa z postele, otvoril dvere a cez dlhú chodbu prešiel k posledným dverám. Otvoril ju a vstúpil dnu.

Uvedomil si, že v miestnosti, v ktorej sa nachádza, už dlho nebol a dosť sa toho zmenilo.

Jeho obrazy, na ktorých bol malý zmizli a nahradily ich budovy z miest, ktoré nepoznal. Uvedomil si aj to, že mu chýba skromnota tej starej izby, v ktorej strávil viac času ako v tej svojej. Jediná fotka, ktorá ostala, ležala na matkinej strane.
 
Ľahol si za ňu a jeho hlava sa týčila nad jej. Uvedomil si, že ona jediná ako žena, ho bude milovať.

***

,,Je jedno, čo ti poviem, úplne ma ignoruješ."

pozrela na Sama, ktorý pozeral na ňu. V podsate ho neignoruje, len ho nechce počúvať. Nie teraz.

Sam sa postavil, pretože netúži potom, aby ho niekto ignoroval a hlavne nie ona.

Keď bol pri dverách, zastavila ho. Najprv chcel kráčať ďalej, no potom si uvedomil, že ho drží dievča, ktoré ľúbi. Pustila ho, no keď uvidela ako sa zatváril, znova ho chytila.

,,Neignorujem ťa dobre ? Len som nad niečím uvažovovala."

Sam si vydýchol. Jeho srdce bolo akoby vo výťahu. Kleslo na prízemie, znova sa vrátilo na konečné poschodie.

,, Nad čím si uvažovala ?"

Momentálne uvažovala nadtým či má povedať nadčím naozaj uvažovala. Potom však zistila, že Sam zistí, keď oklame.

,

,Nad Walterom. Včera som ho videla v okne a neodkýval. Umývala som otcovo auto, a keď som sa pozrela do jeho okna, bol tam."

Sam sa chytil za čelo. Odstúpil a otočil sa k nej chrbtom. Kopol do smetného koša, ktorý bol hneď vedľa dverí. Kôš sa prevrátil a jeho obsah odletil s ním a rozsypal sa po dlážke.

,,Myslel som si, že ťa to už prešlo. Zabúdaš, že ja som ťa chcel, keď si vyzerala škaredo a chcem ťa aj teraz ? Naozaj to zviera chceš ?"

počas rozhovoru ich všetci počúvali, pretože mal zvyšený hlas. Rose nevedela, čo ju rozhodilo viac. To, ako ju nazval, alebo to, ako nazval svojho kamaráta.

No potom rozhodenosť opadla a uvedomovala si fakt, že ju naozaj stále chce. Cítila sa za to vinná, pretože vie, aké to je, keď vás nechce niekto, koho chcete vy.

Sam pokrútil hlavou a chcel sa otočiť, ale jej ruka ho znova zastavil. Ostal stáť otočený.

,,Mohol by si sa, prosím, otočiť ?"

Sam aj keď nechcel, otočil sa. Keď sa otočil, týčil sa nad ňou. Pozeral na ňu zhora a ona naňho zdola. Usmial sa nad jej malou výškou.

,,Môžeš sa o trošku zohnúť ?"

Sam urobil to, o čo požiadala. Pokrčil kolená a mal jej výšku. Ruku mu priložila na líce a palcom ho hladila.

,,Môžeš nakloniť hlavu do pravej strany?" opýtala sa potichu.
,,Myslím, že to pôjde," s úsmevom jej pošepkal.

Znova urobil to, o čo požiadala. Zavreli obaja oči a jej nos sa dotkol jeho. Sklonil hlavu ešte viac a pootvoril ústa, ktorých sa dotkla.

Pritiahol si ju bližšie a ruku premiestnil za jej krk, pričom ju palcom počas bozkávania hladkal.

Tori a ostatní, ktorí ich sledovali, sa postavila a druhým vchodom, ktorí viedol von, odišla.
 
Walter po celý čas sledoval Tori, a keď vyšla, vyšiel hneď za ňou. Nevie prečo, ale vôbec ho nenahnevalo to, ako ho Sam nazval. Viac ho naštvo to, že ho Rose pobozkala.
 
Tori stála a opierala sa o strom. Hľadela pred seba a snažila sa vymazať obraz ich dvoch.

,,Ako veľmi ho chceš ?"

,,Tak veľmi ako on nechce mňa"

Beauty and the beast ✔Where stories live. Discover now