Bölüm 31

15K 1.2K 73
                                    

Deren kapıyı çalıp bekledi. Akın bir adım arkasındaydı. Genç ve güzel bir kadın açtı kapıyı. Gülümser hanıma benziyordu. Deren kendilerini tanıtınca kapıyı ardına kadar açıp içeri buyur etti. Birkaç kadın vardı evde taziye ziyaretine gelmiş olan... Deren onlardan izin isteyerek Gülümser hanımı başka bir odaya çağırdı.

Oturma odasına geçtiklerinde kadının hala gözlerinin ağlamaktan şiş olduğunu gördüler. Yeniden söylenen baş sağlığı dileklerinden sonra Deren sorularını sormaya başladı.

Akın sadece dinliyor arada not alıyordu. Sıra asıl sorulara gelmişti.

"Kocanızın, başka bir kadınla ilişkisi var mıydı?"

"Ne ilgisi var böyle bir sorunun bombayla?"

"İlgisi olabilir. Böyle bir izlenim edinmiş miydiniz? Başka biri olabilir mi?"

"Hayır yoktu. Kocam beni çok seviyordu." Sesi sinirli çıkmıştı.

"Peki, saplantılı bir kadının ilgisi olabilir mi? Size hiç bahsetti mi?"

O sırada, kapıyı açan genç kadın, elinde çay tepsisi ve un kurabiyelerinin olduğu bir tabakla geldi. Deren'e çayını uzattıktan sonra Akın'a da çayını verdi. Ama ona bakışları beğeni doluydu. Deren soruların arasında bu ilgiyi fark etmişti. Akın da kadının ilgisini boş çevirmemişti.

Deren kendini toparlayıp yeniden sorularına döndü. Genç kadın odadan çıkmayınca soru dolu bakışlarla kadına baktı. Gülümser Hanım tanıştırdı onları. "En küçük kız kardeşim, Gülay. Onun yanında sorabilirsiniz."

"Son soruma yanıt alamadım. Bildiğiniz böyle biri var mıydı? Saplantılı bir kadın? Mesela sessiz telefonlar alır mıydınız? Kimin gönderdiği belli olmayan hediyeler ya da çiçekler gelir miydi?"

"Hiç böyle şeyler olmadı."

"İş yerinde yaşanmış olabilir mi?"

"Bilmiyorum. Bana hiç anlatmamıştı."

"Peki, kocanızın özel hayatı ile ilgili konuşacak kadar yakın olduğu erkek arkadaşı var mıydı? Onlarla konuşabilirsek belki öğrenebiliriz."

"Abla, eniştemin bahsettiği bir kız vardı. Ağabeyime anlatmıştı sanki. Ona sorsak belki o bilir."

"Ama o neredeyse yedi sekiz yıl önce olmuş bir olay. O zaman çocukmuş ikisi de."

"Nedir bu olay?"

"Haşim o zaman daha yirmi yaşındaymış. On yedi yaşında bir kız ile iki kere çıkmış. Sonra kız Haşim'e âşık olmuş ve hep peşinde gezmeye olur olmaz yerlerde rahatsız etmeye başlamış. Haşim de kızı terslemiş. Sonra askere gitmiş. O askerken kız intihar etmiş. Galiba asmış kendisini. Ama Haşim ile ilgili olacağını sanmam. Çünkü Haşim on aylık falan askermiş kızın intiharını duyduğunda. O arada kız neler yaşadı bilinmez."

"Haklısınız çok eski ve bağlantısız gözüküyor. Yine de isimleri biliyorsanız not alayım bir araştıralım."

Akın bu arada çayını bitirmişti. Gülay hemen ikinci bardağı doldurmak için kalktı. Deren'in de bardağı boşalmıştı ama fark etmemişti. Yeni çay ile döndüğünde Deren'in soruları devam ediyordu. Akın bardağı alırken kendisine gülümseyerek bakan Gülay'a aynı şekilde karşılık verdi. Bir yanda Deren, Gülümser Hanıma sorularını sıralarken diğer tarafta Gülay da Akın'ı soru yağmuruna tutuyordu.

Görüşme kırk dakika kadar sürmüştü. Deren'in soruları bittiğinde Akın da Gülay ile olan konuşmasını bitirmişti. Vedalaşarak ayrıldılar. Arabaya bindiklerinde Deren hiç konuşmuyordu. Akın bir iki kez laf atmış ama Deren tek kelimelik yanıtlar vermişti. Kafasını da çevirmiyordu. Akın iyice sıkılmıştı.

KAHVE FALIMDA CİNAYET VAR!Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin