Hoofdstuk 1

49 2 0
                                    

Mijn wekkerradio gaat af. Ik word wakker met een gitaarsolo van Iron Maiden. Knorrend mep ik mijn wekker dicht en rek me uit, daarna rol ik uit mijn tweepersoonsbed en slof ik naar de badkamer en neem een douche. Na 10 minuten sta ik voor de spiegel met een handdoek rond men middel. Voor me staat een pot met wax, mijn tandenborstel en een paar andere flessen van mijn zusje. Terwijl ik men haar wat fatsoenlijk maak, komt Laura binnen. Op de een of andere reden kan ze altijd vrolijk zijn in de ochtend. 

'Goedemorgen broertje! Klaar voor je nieuwe school?' Ik zucht. Ik ben niet echt een ochtend mens. Ik beantwoord haar vraag met wat gemompel. 'Oh, jij bent ook een brompot!' Daarna loopt ze naar beneden. Eigenlijk had ik helemaal geen zin in deze dag. Omdat mijn ouders beter werk hebben gevonden, moesten we verhuizen naar een andere stad, waar ik niemand ken, waar ik naar een nieuwe school moet.. Dit worden lastige weken.. 

Eenmaal beneden zat mam aan het aanrecht mijn lunchpakket te maken. Pap was al vroeg vertrokken naar zijn werk. Ze kijkt op van mijn sandwiches en lacht. 'Goeiemorgen zonnestraaltje, klaar voor je eerste dag?' Eigenlijk had ik nee willen zeggen maar dan zou ze misschien wel kwaad worden dus ik zei nog met een ochtendhumeur; 'Tuurlijk waarom niet?' Haar lach op haar gezicht werd groter. 'Fijn, ik heb wat sandwiches klaar gemaakt voor vanmiddag, dan moet je niet meteen je zakgeld uitgeven aan de lunch op school' Ze gaf me een knipoog en ik bedankte haar met een zoen op haar wang, daarna liep ik naar buiten, de garage in. Ik neem mijn helm en rij mijn Honda Dax op de oprit, trek mijn helm aan  en start mijn Dax. Ik laat hem even warm lopen en daarna vertrek ik naar school.  Mijn eerste schooldag op een nieuwe school. Eigenlijk vind ik het wel wat spannend. Misschien zijn er wel mooie meisjes..

---

Hey allemaal! Dit is een nieuw verhaal van me, ik hoop dat jullie het al wat goed vinden :) Ik ga proberen om zoveel mogelijk te publiceren, vaste dagen om iets online te zetten heb ik niet.. Mijn hoofdstukken gaan ook niet zo heel lang zijn ik zal meestal rond de 400 woorden zitten soms wat meer :)

Vergeet niet te stemmen! 


TwinsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu