Als we aankomen bij Jessy's huis hoor ik door een open raam muziek knallen uit een oude muziek installatie. 'Is van mijn broer, hij is nogal.. Dol op dat soort muziek.' Ik zeg niets en loop verder met haar naar de voordeur. Voor ze de sleutel in het slot stak, deed haar moeder de deur al open. Ze stond met een grote grijns in de deuropening. 'James! Eindelijk mag ik je in levende lijven ontmoeten! Aangenaam, ik ben Cassandra Wales, kom toch binnen!' Ik kijk een beetje verschrikt naar Jessy, haar moeder is zo.. Spontaan en open. Had ik even niet verwacht. 'Let maar niet om men mama, ze is nogal enthousiast als het over vrienden en vriendjes gaat.' Ze knipoogt naar me.
Haar huis is vrolijk en landelijk ingericht. In de woonkamer is een openhaard met gehakt hout er naast. Voor de openhaard zit een kat te snorren. Zo gezellig. In de bruine leren zetel zit haar vader de krant te lezen. Als hij me ziet, staat hij op en komt naar me toe gelopen. 'Ah, de jongen die ons meisje haar hart veroverde! Aangenaam, ik ben William Jefferson.' Ik schud zijn had en stel mezelf even voor terwijl Cassandra komt binnengewandeld. 'Het eten is klaar, Jessy, leg jij even James zijn jas enzo weg? Ik roep de rest wel.' Ik trok mijn jack uit en liep met haar naar een wandkast waar alle jassen en schoenen in stonden, hing mijn jack omhoog en trok mijn schoenen uit. Op naar de keuken.
In de keuken was Cassandra al druk bezig met het vol scheppen van de borden. Haar broer zat al klaar met het bestek in de hand als haar zus aankomt gesloft. Ze kijkt nogal raar naar me. Tijdens het eten is iedereen stil, we kijken alleen naar ons bord. Ik kijk soms naar Jessy. Het is nogal schattig als ze haar mond volpropt met macaroni. Ze bloost als ze door heeft dat ik naar haar kijk. Ik geef een stiekeme knipoog. Ik krijg het nare het gevoel dat ik bekeken word. Als ik mijn hoofd draai zie ik dat Nicky met grote ogen aankijken, ogen van lust. Ik negeer haar snel en eet verder. 'Wilt iemand nog wat?' Cassandra staat met een houten lepel in haar hand te schudden. 'James, ik zie dat je nog honger hebt!' Voor ik nee kon zeggen schepte Cassandra nog wat macaroni op mijn bord.
Prop vol lopen we naar de woonkamer. Nicky volgt ons. Ligt het aan mij of wilt Nicky wat van me..? 'Zullen we een film kijken?' Ik schrik op uit mijn gedachten. 'James? Alles oké?' Jessy kijkt bezorgd naar me. Ik glimlach naar haar. 'Alles oké, schatje' zeg ik knipogend naar der. 'Welke film wil je kijken?' Ze trekt een denkend gezicht. 'Hmm, wat dacht je van... Footlose?' Ze knipoogde naar me. 'Zullen we hem kijken op mijn kamer?' Ze wachtte geen antwoord. We liepen samen hand in hand naar haar kamer.
JE LEEST
Twins
Teen FictionDaar staat ze. Wacht, daar staat ze ook? Het is zo verwarrend.. Wie is nu wie? Of date ik ze allebei..? James is verlieft, verlieft op een tweeling die hij niet uit elkaar kan houden. De ene keer gaat hij uit met Jessy, de andere keer met haar zus N...