Hoofdstuk 7

20 1 0
                                    

De laatste les! Eindelijk! Hier kijk ik al een hele dag naar uit. Nog een uurtje volleybal, snel onder de douche en dan naar de fietsenstalling, waar Jessy op me wacht. Terwijl ik me omkleed komen Erik en Jhon ook aan, ze zijn laat. Maar wat geeft het? Ik ga straks met Jessy naar de stad. Erik komt naar mij toe. 'En? Klaar voor je 'date'? Hij plaatst het woord date tussen aanhalingstekens omdat het niet echt een date is.. Wat maakt het uit? 'Tuurlijk ben ik dat!' Dat klonk misschien iets te enthousiast want Erik kijkt me nogal raar aan. 'Wow, jij bent ook blij, doe maar niet te overhaast, misschien ziet ze je meer als vriend. Niet vriend van vriendje maar vriend van in de friendzone..' Daar had hij wel een punt. Misschien moet ik me wat normaler gedragen en zien hoe het afloopt. Want ik loop veel te hard van stapel..

De sta naast de kleedkamerdeur van de jongens te wachten als Jessy voorbij komt lopen. De kleedkamer van de jongens en meisjes liggen vlak naast elkaar. Ze stopt en draait zich om naar mij. Oké James, tijd om normaal te doen. Kan ik dat wel, in haar bij zijn? 'Hey' Ze glimlacht verlegen naar me. Is dat een teken? Ik zeg wat terug. 'Hey, laatste les vandaag..' 

'Jha, je weet het nog hé? Straks aan de fietsenstalling..' Tuurlijk weet ik het nog! Hoe zou ik de afspraak ooit kunnen vergeten?! 'Jaja, aan de fietsenstalling maar euhm, heb je een fiets of een brommer.. Want als jij met de fiets bent, en ik met de brommer, ga ik toch veel te snel voor jou..?' Daar lijkt ze even over na te denken. 'Ik kan toch bij jou achterop? Of niet?' Haar stem stierf weg toen ze de vraag stelde. 'Jha, je kan zeker achterop, maar ik heb geen 2de helm bij me..' Ze kijkt wat teleurgesteld. 'Maar, Erik of Jhon hebben er misschien nog wel eentje.. Misschien kan je die wel lenen, ik zal het straks is vragen.' Ze glimlacht weer. Ze is mooi als ze lacht. 'Dankje!' En dan rekt ze zich uit naar me en geeft me een kus op mijn wang. Ik voel me warm worden vanbinnen. 

'Ik zie je straks' En ze knipoogt naar me. Ik voel dat ik mijn idiote grijns krijg om mijn gezicht. Snel mompel ik ook iets in die aard terug naar haar. Oké, normaal doen in haar bijzijn, is heel moeilijk..


TwinsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu